دستگيری عاملان احتمالی انفجار تروريستی كويته/ اجساد قربانيان به خاك سپرده شدند
کد خبر: 1192005
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰

دستگيری عاملان احتمالی انفجار تروريستی كويته/ اجساد قربانيان به خاك سپرده شدند

دولت پاكستان در پاسخ به اعتراضات گسترده شيعيان مبنی بر پايان دادن به ناآرامی‌ها، از دستگيری عاملان احتمالی انفجار تروريستی كويته خبر داده و از مردم خواست اجساد قربانيان را به خاك بسپارند.


گروه بين‌الملل: دولت پاكستان در پاسخ به اعتراضات گسترده شيعيان مبنی بر پايان دادن به ناآرامی‌ها، از دستگيری عاملان احتمالی انفجار تروريستی كويته خبر داده و از مردم خواست اجساد قربانيان را به خاك بسپارند.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «lefigaro»، «قمر زمان كائره»، وزير اطلاعات پاكستان، روز سه‌شنبه، 1 اسفندماه، از كشته شدن چهار تن و دستگيری 170 نفر از عاملان احتمالی انفجار تروريستی كويته خبر داد.


به دنبال اين خبر، دولت پاكستان از مردم كه با برپايی تظاهرات و تحصن، خواستار پايان دادن به ناآرامی‌ها و دستگيری سريع عاملان حادثه شده‌ بودند، خواست به اعتراضات خود پايان داده و اجساد قربانيان را به خاك بسپارند.


دولت پاكستان به معترضان اطمينان داد كه به خواسته‌های آنان جامه عمل پوشانده و تدابير لازم را برای جلوگيری از اين گونه حملات تروريستی عليه شيعيان اتخاذ نمايد.


معترضان هم در نهايت بعد از تحصن سه روزه در هوای سرد زمستانی در كنار اجساد قربانيان و انجام تظاهرات و تحصن‌های شديد كشوری و بين‌المللی، اعلام كردند كه به اعتراضات خود پايان داده، شهدايشان را به خاك خواهند سپرد.


يادآور می‌شود، روز شنبه، 28 بهمن، بر اثر انفجار بمبی در شهر شيعه‌نشين هزاره، در حومه شهر كويته، دست‌كم 109 نفر كشته و 200 نفر زخمی شدند.


ده‌ها هزار معترض پاكستانی از زمان وقوع اين حادثه تروريستی در شهرهای سراسر پاكستان تظاهرات كرده و اين جنايات را محكوم كردند.

captcha