همایش کوهپیمایی خانوادگی «میثاق 4» برگزار می‌شود
کد خبر: 1408755
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
به مناسبت بزرگداشت فتح خرمشهر؛

همایش کوهپیمایی خانوادگی «میثاق 4» برگزار می‌شود

خبرنگاران افتخاری/ محسن شکرنابی: مدیر روابط عمومی شهرک شهید محلاتی از برگزاری همایش بزرگ کوهپیمایی خانوادگی باعنوان «میثاق 4» به مناسبت بزرگداشت فتح خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محسن شکرنابی، مدیر روابط عمومی شهرک شهید محلاتی اعلام کرد: به مناسبت بزرگداشت سی و دومین سالگرد حماسه فتح خرمشهر، روز ملی «مقاومت، ایثار و پیروزی» همایش کوهپیمایی خانوادگی تحت عنوان «میثاق 4» به همت شورای فرهنگی شهرک شهید محلاتی برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه صبح روز جمعه، دوم خرداد‌ماه سال جاری از ساعت هفت با حضور خانواده شهدا، جانبازان، بسیجیان و اهالی شهرک شهید محلاتی از کنار تربت پاک شهدای گمنام به سمت ارتفاعات انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی شهرک شهید محلاتی ضمن تبریک سالگرد عملیات عزت‌آفرین  بیت‌المقدس، با اشاره به اهمیت پیروزی رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر اظهار کرد: با توجه به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بی‌دریغ مالی، نظامی و رسانه‌ای گسترده قدرت‌های شرق و غرب از صدام در طول سال‌های جنگ تحمیلی، حماسه جاودان فتح خرمشهر نه‌ تنها صدام و مزدوران بعثی را در هم فرو ریخت بلکه نظام استکباری را نیز متحیر و شیطان بزرگ را در رسیدن به اهداف شومش ناکام کرد.

شکرنابی پیروزی افتخارآمیز رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر پس ازگذشت 572 روز اشغال توسط مزدوران بعثی عراقی را حاصل توکل به خدا و از برکات اخلاص، ولایت‌پذیری، استقامت و همت والای رزمندگان اسلام توصیف کرد.

وی اظهار کرد: امروز هم با بهره‌گیری از همان روحیه ارزشمند می‌توان بر مشکلات کشور فائق شد و در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه ایستاد، همچنان که شهدای والامقام و رزمندگان اسلام با پیروزی در عملیات بیت‌المقدس، این حقیقت را اثبات کرده و دشمنان قسم خورده اسلام را به خاک مذلت کشاندند.

شکرنابی با ذکر فرازهایی از فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری درباره اهمیت پیروزی عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: امام خمینی(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد ... فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است» و همچنین، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای نیز فرمودند «واقعه خرمشهر از دور فقط یک حادثه تاریخی افتخارآمیز است، ولی از نزدیک این قضیه شبیه به یک معجزه بزرگ است».

شکرنابی در پایان ضمن دعوت از ساکنان شهرک شهید محلاتی، جهت شرکت در این برنامه ورزشی که صبح روز جمعه، دوم خردادماه سال جاری از ساعت هفت از کنار تربت مطهر شهدای گمنام این شهرک به سمت ارتفاعات آغاز می‌شود، یاد آور شد: طبق اعلام ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین علی(ع)، برپایی غرفه‌های «سلامت، مشاوره، ایستگاه صلواتی و اعطای کارت قرعه‌کشی»، اعطای 110 جایزه به 110 نفر از شرکت‌کنندگان و برگزاری مسابقات ورزشی دارت، طناب‌کشی و … از جمله برنامه‌های فرهنگی و ورزشی این کوهپیمایی خانوادگی است.

captcha