بازسازی بقعه امامزاده بابااحمد(ع) بهمئی نیازمند ۲۷۵ میلیون تومان اعتبار است
کد خبر: 1455156
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

بازسازی بقعه امامزاده بابااحمد(ع) بهمئی نیازمند ۲۷۵ میلیون تومان اعتبار است

گروه اجتماعی: رئیس نمایندگی اوقاف بهمئی گفت: بهسازی و مرمت بقعه امامزاده بابا احمد (ع) بهمئی که ثبت شده ملی است، به ۲۷۵ میلیون تومان نیاز دارد.

عبدالحمید نمازی، رئیس نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایکنا، گفتم بقعه امامزاده بابا احمد که ثبت شده ملی است، از طریق مجاری قانونی، تخریب و بازسازی می‌شود که با واکنش اداره میراث فرهنگی مواجه شده که این کار، غیر قانونی است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر یک تفاهم نامه میان سازمان اوقاف و سازمان میراث فرهنگی به منظور تغییر در بقعه امامزاده‌ها قرار است امضا شود که در صورت امضا، مرمت و بازسازی این بقعه، عملیات اجرایی خود را شروع می‌کند.

رئیس نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی اضافه کرد: بهسازی و مرمت بقعه امامزاده بابا احمد بهمئی که ثبت شده ملی است، به 275 میلیون تومان نیاز دارد.

نمازی از اجرای ضریح گذاری بقعه امامزاده سیاه شیر بهمئی همزمان با شهادت امام محمدباقر(ع) ‌پنج‌شنبه هفته جاری، 10 مهر خبر داد و بیان کرد: همچنین، رونمایی از طرح جامع این امامزاده نیز اجرا می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش از برگزاری طرح همایش بانوان ولایی در دهه ولایت در بقعه امامزاده سیاه شیر، امامزاده ابراهیم اسدالله و امامزاده بابا احمد خبر داد.

رئیس نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی تخصیص اعتباری امسال این شهرستان را 286 میلیون تومان جهت بهسازی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اعلام کرد و گفت: محور بهسازی سال جاری اوقاف این شهرستان ویژه 18 مسجد بالای 70 درصد ‌پیشرفت فیزیکی است، ضمن اینکه 60 درصد این اعتبار برای بهسازی و مرمت مساجد این شهرستان استفاده می‌شود.

نمازی با اشاره به اینکه اگر کل این اعتبار اختصاص یابد، خیلی از مشکلات بهسازی بهمئی حل می‌شود، اظهار کرد: درغیر این صورت اعتبار تخصیص داده شده جوابگو نیست پس از مسئولان درخواست دارم که نسبت به تخصیص اعتبار، این شهرستان را توجه داسته باشند.
یادآور می‌شود، شهرستان بهمئی دارای 120 بقعه متبرکه، مسجد و حسینیه است.

captcha