برگزاری گفتمان دینی با موضوع «نقش دوست در زندگی» در کاشان
کد خبر: 1474836
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱

برگزاری گفتمان دینی با موضوع «نقش دوست در زندگی» در کاشان

کانون خبرنگاران نبأ/ روح‌الله باقری: گفتمان دینی با موضوع «دین و زندگی» و «نقش دوست در زندگی» در دبیرستان دخترانه خدیجه کبری(س) کاشان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در این مراسم، طاهره شقاقی به تفسیر زیارت عاشورا پرداخت و سپس در خصوص نقش انتخاب دوست و دوست‌یابی در مسیر حق و عاقبت به خیری انسان مطالبی را بیان کرد.

شقاقی تأکید کرد: شهدای کربلا دوستان خوبی را انتخاب کردند و به آن مقام‌ها رسیدند و قاتلین کربلا با انتخاب دوستان ناباب موجب بدنامی و هلاکت خود در کل تاریخ بشریت شدند که هر سال لعن مردم شامل حال آنان می‌شود.

استاد گفتمان‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: دوست بد سبب نابودی انسان می‌شود و بعضی از فرزندان ائمه(ع) مثل جعفر کذاب پسر امام هادی(ع) به سبب دوست بد از راه اسلام منحرف شد.

شقاقی به موضوع دوست غیر هم‌جنس اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس قرآن، دوست غیر هم جنس گناهش به حد زنا کردن است که از چنین رفاقتی باید دوری کرد و این دوستی‌ها افراد را به جهنم می‌برد.

در پایان این مراسم، به پرسش‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف پاسخ داده شد.

یادآور می‌شود، ۴۹ گفتمان دینی تا پایان سال جاری از سوی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در۷ دبیرستان این شهرستان برگزار می‌شود.

در این گفتمان‌ها موضوع‌های مختلفی مانند عفاف و حجاب، دین و زندگی و شبهات اعتقادی و فلسفه احکام، ولایت فقیه، آسیب‌های اجتماعی، جنگ نرم و تکنولوژی نوین، مهارت‌های زندگی و نماز از سوی استادان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

captcha