بهترین راهکار فضاسازی قرآنی توجه به تفسیر کلام وحی است
کد خبر: 2675511
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
در جشنواره قرآنی «گل‌های محمدی و فاطمی» عنوان شد؛

بهترین راهکار فضاسازی قرآنی توجه به تفسیر کلام وحی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی اظهار کرد: وارد کردن قرآن به متن زندگی افراد دغدغه اصلی آنها باشد؛ لذا از جمله بهترین روش‌ها برای فضاسازی قرآن در جامعه توجه بیشتر به مفاهیم و تفسیر قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسن صفری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی عصر دوشنبه، 15 دی در نشست ستاد برگزاری دومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی با تبریک ایام هفته وحدت و سالروز میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام، گفت: امید است برگزاری این جشنواره حرکتی جریان‌ساز و مؤثر در استان باشد.

وی اظهار کرد: بسیاری از دستورات و احکام الهی در قرآن کریم آمده است که هنوز به آن‌ها عمل نمی‌شود؛ لذا با فضاسازی قرآنی که با برگزاری این جشنواره‌ها در سطح استان صورت می‌گیرد زمینه عمل به آیات نورانی کلام وحی بیش از پیش فراهم شود.

صفری ادامه داد: در این راستا باید روحانیان، مبلغان دین و فعالان قرآنی بسیار جدی وارد عمل شوند و وارد کردن قرآن به متن زندگی افراد دغدغه اصلی آنها باشد؛ لذا از جمله بهترین روش‌ها برای فضاسازی قرآن در جامعه توجه بیشتر به مفاهیم و تفسیر قرآن است.

وی ادامه داد: خوشبختانه جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی با اهداف و چشم اندازهای مشخصی در استان برگزار می‌شود که ایجاد فضای قرآنی به منظور بهره‌مندی از آموزه‌های ارزشمند این مصحف شریف در ابعاد مختلف زندگی افراد جامعه از جمله این اهداف است.

این مقام مسئول شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای قرآنی به سمت انس با قرآن و ایجاد حس رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و یادآور شد: توسعه و ترویج فرهنگ معنوی و قرآنی و ارتقاء سطح معلومات قرآنی مخاطبان نیز از اهدافی هستند که امید است با برگزاری این جشنواره به آنها نائل شویم.

به گزارش ایکنا حجت‌الاسلام نعمت‌ الله سرلکیان، مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان نیز در ادامه، افزود: در آیه 21 سوره مبارکه حشر آمده است؛ «لَوْ أَنزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَّرَأَیْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَتِلْکَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ، اگر این قرآن را بر کوهى فرو می‌‏فرستادیم یقیناً آن کوه را از بیم خدا فروتن واز هم ‏پاشیده می‌‏دیدى و این مثلها را براى مردم مى‏زنیم باشد که آنان بیندیشند».

وی اظهار کرد: قرآن کلامی است که اگر بر کوه نازل شود آن را از هم فرو می پاشد؛ ولی عده‌ای از افراد قلب‌هایی از کوه سخت دارند که قرائت آیات نورانی قرآن در آنها تأثیری ندارد.

سرلکیان ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی بهترین خدمت به افراد یک جامعه است؛ چراکه صداقت، امانت و اخلاق نیکو را در بین مردم ایجاد می‌کند و لازمه تحقق این امر این است که همه مردم و به ویژه دست اندرکاران و فعالان قرآنی با روحیخ جهادی وارد این عرصه بشوند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها و مسابقات قرآنی ترغیبی برای مردم به سمت کسب آموزه های قرآنی است، عنوان کرد: برای ترویج فرهنگ قرآن در جامعه لازم است که همه دستگاه ها و نهاد ها به طور جدی برای توسعه این فرهگ وارد شوند و با حرکت در یک راستا در آینده ای نزدیک به اهداف نظام اسلامی جامه عمل بپوشانند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه قرآن به اندازه‌ای جاذبه دارد که افراد یک جامعه را به سمت خود جذب کند، یادآور شد: امام رضا(ع) در این رابطه فرمودند؛ «اگر محاسن وو زیبایی‌های کلام خدا و سخنان اهل بیت(ع) را مردم درست برسانیم؛ قطعاً تبعیت خوهاند کرد»؛ لیکن بانیان امور قرآنی باید با جدیت تمام پیام قرآن را مردم برسانند و آنها را به این مسیر نورانی رهنمون شوند.

captcha