حرکت عظیم راهیان نور پیوند میان گذشته، حال و آینده این کشور است
کد خبر: 3315373
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
حسام‌الدین آشنا:

حرکت عظیم راهیان نور پیوند میان گذشته، حال و آینده این کشور است

گروه اجتماعی: مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهوری در ستاد راهیان نور گفت: حرکت عظیم راهیان نور، پیوند میان گذشته، حال و آینده این کشور است و دست‌اندرکارانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در حقیقت در مسیر شهدا قدم برمی‌دارند و رویش انقلاب اسلامی را تداوم می‌بخشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهوری در ستاد راهیان نور در جلسه ستاد مرکزی راهیان نور که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: راهیان نور، یکی از عرصه‌های مهم تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت است؛ زمانی که مردم علاقه‌مند به حضور در این اردوها هستند، دولت وظیفه خود می‌داند که برای این اقدام مردمی، تسهیلات لازم را فراهم کند.
آشنا افزود: راهیان نور یکی از آن مصادیقی است که دولت و حاکمیت وظیفه خودش را برای تسهیل راه بهشت برای مردم انجام می‌دهد چراکه مسیر راهیان نور یک مسیر بهشتی و رو به آسمان است و مسیری است که طی آن تهذیب اتفاق می‌افتد و به این معنا توسعه و توجه به بحث راهیان نور، جزء وظایف معنوی و نه صرفاً مادی دولت است.
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: راهیان نور همچنین، تقویت کننده فرهنگ استقامت است و اگر مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ما با اقتدار با پنج به اضافه یک مذاکره می‌کنند، نگاهشان به همین راهیان نور و استقامت ملت بزرگ ایران است و می‌دانند مردم متوجه هستند که سرنوشت کشور به مذاکرات گره نخورده است، اگرچه آن‌ها بسیار تلاش کرده‌اند که حتی آب خوردن این ملت را با تحریم مواجه کنند اما این ملت با استقامت می‌تواند در برابر همه تحریم‌ها مقاومت کند.
آشنا ادامه داد:‌ بنابراین باید تلاش کنیم که حضور حداکثری و آگاهانه مردم و اقشار مختلف در فضای معنوی راهیان نور بیش از پیش فراهم شود.
وی در رابطه با بحث راهیان نور شمال غرب کشور نیز گفت: موضوع راهیان نور در شمال غرب کشور، موضوع خاصی است و با یک تأخیری در این منطقه شروع شده و فعلاً قابل قیاس با راهیان نور جنوب نیست اما این منطقه رو به رشد است و می‌شود با تبلیغ و کار فرهنگی و انجام اقدامات زیربنایی، گردشگری جنگ را در این منطقه توسعه بخشید.
یادآور می‌شود، در پایان این جلسه، مواردی برای آمادگی بیشتر استان‌های آذربایجان غربی و کردستان برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائرین یادمان‌ها و مناطق عملیاتی شمال غرب کشور به تصویب رسید.

captcha