آخرین وضعیت دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه
کد خبر: 3327442
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد؛

آخرین وضعیت دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه

گروه حوزه‌های علمیه: دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه مدتی است که به علت انتقال از معاونت تهذیب حوزه به معاونت آموزش خبرساز شده است اما به گفته حجت‌الاسلام مقنی طی چند روز آینده وضعیت فعالیت آن روشن‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره وضعیت فعلی دفتر قرآن و عترت حوزه گفت: بعد از قطعی شدن انتقال دفتر به معاونت آموزش قرار شد تا در جلسه‌ مشترک معاون آموزش و معاون تهذیب حوزه، این موضوع بررسی و برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: به علت مسافرت آقای حسینخانی به چند استان و برنامه‌هایی که معاونت تهذیب در این استان‌ها داشت، این جلسه با تاخیر برگزار شد و معتقدیم که باید فعالیت دفتر قرآن و عترت با قوت و قدرتی بیش از گذشته ادامه یابد.

فرحانی که بارها از پاسخ دادن به سؤالات خبرنگار ایکنا درباره وضعیت دفتر همچنین برنامه‌های معاونت آموزش حوزه طفره می‌رفت، تصریح کرد: با انتقال دفتر قرآن و عترت که با تصویب شورای عالی حوزه انجام شده است، کارها توسعه و تقویت خواهد یافت و از نیروهای توانمند فعلی در دفتر بهره‌مند خواهیم شد.

وی دنبال کردن آموزش تخصصی در زمینه قرآن و پررنگ‌تر شدن ابعاد آموزشی فعالیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: نوع جنس کار در معاونت آموزش، آموزشی است بنابراین این نوع فعالیت‌ها بیشتر خواهد شد.

سخنان حجت‌الاسلام فرحانی در توسعه آموزش تخصصی توسط دفتر منتقل یافته به معاونت آموزش در حالی عنوان می‌شود که برخی از کارشناسان در گفت‌وگو با ایکنا پررنگ شدن صبغه آموزشی فعالیت‌های دفتر را به معنای تبدیل شدن این آموزش‌ها به چند واحد درسی که معمولا اجباری تلقی می‌شود می‌دانند و کارآمدی آن را مورد تردید قرار داده‌اند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، مسئول سابق دفتر قرآن و عترت که احتمالا با انتقال دفتر نیز در همین سمت به فعالیت خود ادامه خواهد داد در گفت‌وگو با ایکنا گفت: به دنبال تشکیل جلسه معاون تهذیب با معاون آموزش حوزه، بنده هم دیروز جلسه‌ای با آقای فرحانی داشتم و مسایل مربوطه را بررسی کردیم.

وی اظهار کرد: دغدغه‌های ما توسط آقای حسینخانی به ایشان منتقل شده بود و منتظر تصمیم‌گیری و برنامه ریزی‌های جدید از سوی معاونت آموزش هستیم.

وی تاکید کرد: حجت‌الاسلام فرحانی با انرژی مضاعفی برای تداوم فعالیت این مجموعه وارد شده‌اند و انشاءالله کارها را ادامه خواهند داد.

مقنی با طفره رفتن از پاسخ به این سؤال که مسئولیت دفتر همچنان با شما خواهد بود یا نه؟ تصریح کرد: هنوز هیچ چیزی مشخص نیست.

خبرگزاری ایکنا در روزهای آینده گزارشی از مجموعه واکنش فعالان قرآنی حوزه و مسئولان مرتبط با دفتر درباره وضعیت گذشته و کنونی آن منتشر خواهد کرد.

captcha