اگر چشم و گوش الهی باشد ذکر و تسبیح اشیا را می‌شنود
کد خبر: 3328738
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۰
حجت‌الاسلام سیدحسین هاشمی‌نژاد:

اگر چشم و گوش الهی باشد ذکر و تسبیح اشیا را می‌شنود

کانون خبرنگاران نبأ: مدرس حوزه علمیه اظهار کرد: تمام موجودات در عالم تکوینی تسبیح می‌کنند ولی ما درک نمی‌کنیم، گوش الهی و حقیقی می‌خواهد که تسبیح و ذکر اشیا را بشنویم.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد، استاد حوزه علیمه چهارشنبه، 24 تیر در شب 29 ماه مبارک رمضان در حسینیه بیت‌الرقیه(س) تهران گفت: هنگامی که بنده مؤمن به نماز می‌ایستد خدا نگاهش می‌کند و بنده‌ای را که خدا نگاهش کند دنیا و آخرت او درست می‌شود.

این خطیب ادامه داد: رحمت الهی بر بالای سرنمازگذار تا افق آسمان سایه می‌افکند. ملائکه اطراف او را احاطه می‌کنند و دور او حلقه می زنند. اگرنماز گذار بداند چه کسی او را نگاه می‌کند و بداند با چه کسی دارد مناجات می‌کند، هیچ‌گاه از نماز خارج نمی‌شود مشکل ما این است که نمی‌دانیم چه کسی ما را نگاه می‌کند.

استاد حوزه با تأکید بر اینکه هنگامی که انسان به نماز می‌ایستد لباس نمازگذار، اشیای اطرافش خدا را تسبیح می‌کنند، گفت: تمام موجودات در عالم تکوینی تسبیح خدا را می‌کنند ولی ما درک نمی‌کنیم چون گوش الهی وحقیقی می‌خواهد که تسبیح و ذکر اشیا را بشنویم. مثل آیت‌الله بروجردی که صدای ملائکه را می‌شنیدند.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: چشم حقیقی ما کور است، گوش ما نمی‌شنوند، چون نامحرم هستیم و ذکر اشیا، مهر جانماز و سجاده را درک نمی‌کنیم.

وی یکی از شفاعت‌کنندگان  را زمین دانست و گفت: در هرجایی که برای مسافرت می‌روید درهر قطعه زمین نماز بخوانید هنگامی هم که به مسجد می‌روید در یک محل نشینید  مکانتان را هربارعوض کنید چون هر قطعه زمین به نفع شما شفاعت می‌کند. در مورد گناه به همین شکل است، اگر در این قطعه زمین هم گناهی صورت گیرد بازهم زمین شهادت می‌دهد.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد در پایان یادآور شد: بالاترین انسان‌ها کسی است که عاشق عبادت است، همینطور که ایام ماه مبارک رمضان که برای سحری خوردن بلند می‌شوید از توفیق نماز شب غافل نشوید، نماز شب را با عشق و به اندازه توانتان بخوانید، نمی‌خواهد همین بار اول یازده رکعت نماز و سیصد مرتبه العفو بگوید، بعدها به مرور این شکل خواندن را ادامه دهید، اگر محبت خدا در دلت جا گیرد محبت کسی در دلت نمی‌رود.

علیرضابرومند

captcha