چه زمانی حضرت ولیعصر(عج) برای شیعیان دعا می‌کنند؟
کد خبر: 3386097
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
حجت‌الاسلام هاشمی نژاد پاسخ می‌دهد:

چه زمانی حضرت ولیعصر(عج) برای شیعیان دعا می‌کنند؟

کانون خبرنگاران نبأ: استاد اخلاق حوزه گفت: گریه بر اباعبدالله(ع) و برگزاری مراسم عزداری بر سید و سالار شهیدان امری سفارش‌شده است، حضرت ولی‌عصر(عج) فرمودند: هر مؤمنی پس از گریه بر جدم حسین(ع) مرا دعا کند من دعایش می‌کنم؛ یکی از زمان‌هایی که شیعیان مورد لطف امام زمان(عج) قرار می‌گیرند پس از عزاداری بر جدش حسین(ع) است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگذاری ایکنا، حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد، استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 25 حدید « لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزِیزٌ؛ به راستى [ما] پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آنها کتاب و ترازو را فرود آوردیم تا مردم به انصاف برخیزند، و آهن را که در آن براى مردم خطرى سخت و سودهایى است، پدید آوردیم، تا خدا معلوم بدارد چه کسى در نهان، او و پیامبرانش را یارى مى‏‌کند. آرى، خدا نیرومند شکست ناپذیر است.»  گفت: تحقق این آیه در زمان ظهور است عدالت مطلق به دست مولا در کره زمین برپا می‌شود.

مدرس حوزه علمیه ادامه داد: ائمه معصومین(ع) می‌فرمایند: از دل و جان برای فرج امام زمان(عج) دعا کنید اگر فرج ولی‌عصر(عج) جلوتر نمی‌آمد یا تاخیر نمی‌افتاد دعا کردن عبث بود؛ زیاد دعا کنید برای فرج زیرا این دعا سبب گشایش خودتان‌می‌شود باید بخواهیم تا بیاید.

استاد اخلاق افزود: وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور می‌فرماید تساوی به وجود می‌آورد یعنی به هرکس آنچه نیاز دارد می‌دهد در میان رعیت‌ها عدالت برقرار می‌کند امیرهایی می‌فرستد تا اطراف زمین به عدالت رفتار کند زمانه آنقدر زیبا می‌شود که گرگ و گوسفند در کنار هم زندگی می‌کنند و به هم دیگر تعرض نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مارها و عقرب‌ها هستند و بچه‌های کوچک با آنها بازی می‌کنند و به آنها آسیب نمی‌رسانند و شر و بدی رخت می‌بندد و ربا و زنا از بین می‌رود قرآن می‌فرماید: ربا آتش است الان ربا حلال شده است. مردم خیلی راحت ربا می‌دهند.

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد تشریح کرد: از علامت آخر زمان کثرت زنا است باعث می‌شود عمر جوانان کوتاه شود و جوان مرگ شوند  در زمان حضرت ولی‌عصر(عج) رابطه نامشروع، شراب، ریا، تظاهر و خودنمایی در زمان مولا وجود ندارد.

وی یکی دیگر از علامت‌های آخر زمان را  حضور زیاد پیرمردها و کم رنگ شدن جوانان در نماز جماعت دانست و گفت: در زمان ظهور  ما هم شاهد حضور مسن‌ها و جوانان  در نماز جماعت هستیم. در زمان مولا عمرها طولانی، امانت‌ها ادا، جوان ترک صلاة کم می‌شود. ولی الان شاهد هستیم امانت می‌گیرند خیانت در امانت می‌کنند.

معلم اخلاق گفت: نفاق در بین مردم غوغا می‌کند و در ظاهر ارادت می‌کنند قلب‌‌ها پر از کینه است اینها سبب حبس باران می‌شود در زمان ظهور شرورها  و دشمنان روی زمین باقی نمی‌مانند رضایت همگانی وجود دارد روایت است هیچ مؤمنی باقی نمی‌ماند مگر شادی در قلبش می‌ماند حتی در قبر آنها کسانی هستند که امید رجعت داشتند عده‌ای از خوبان رجعت می‌کنند.

وی ادامه داد: حضرت ولی‌عصر(عج) فرمودند: هر مؤمنی پس از گریه بر جدم حسین(ع) مرا دعا کند من دعایش می‌کنم.

علیرضا برومند

captcha