برپایی 500 کارگاه آموزشی در مدارس علمیه/ تداوم فعالیت‌های دفتر قرآن و عترت
کد خبر: 3465696
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
مقنی خبر داد:

برپایی 500 کارگاه آموزشی در مدارس علمیه/ تداوم فعالیت‌های دفتر قرآن و عترت

گروه حوزه‎های علمیه: مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه فعالیت‎های این دفتر بدون کم و کاستی در حال اجراست گفت: 500 کارگاه از سوی مدارس علمیه سراسر کشور درخواست شده است.

حجت‎الاسلام والمسلمین علی مقنی، مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در پاسخ به این سؤال که با قرار گرفتن این دفتر در زیرمجموعه معاونت آموزش حوزه آیا تغییری در فعالیت‌ها صورت گرفته است تاکید کرد: فعالیت‌های این دفتر همانند سابق بدون کم و کاست در حال اجراست.
وی در پاسخ به این سؤال که در صورتی که حوزه بخواهد برنامه‌ای آموزشی در زمینه قرآن تدوین و طراحی کند آیا ظرفیت انجام این نوع خدمات را دارید تصریح کرد: ما مجموعه جدیدی هستیم که به معاونت آموزش اضافه شده‌ایم ولی هنوز فعالیت‌های ما همانند سابق فوق برنامه‌ای است و طبق روال سابق انجام می‎شود و در صورتی که در رسالت های دفتر تعریف شود ظرفیت و توان آن وجود دارد.
مقنی تاکید کرد: این دفتر در تولید محتوا و با دارابودن نیروی انسانی زبده می‎تواند در فرایند آموزشی موثر باشد ولی هنوز جزء رسالت های این دفتر دیده نشده است.
500 کارگاه
مقنی از درخواست مدارس علمیه برای برپایی 500 کارگاه آموزشی قرآنی و حدیثی خبر داد و گفت: درخواست های از سوی مدارس علمیه سراسر کشور ارسال شده است و از هفته گذشته تشکیل این کارگاه ها در برخی استان ها آغاز شده است.
این فعال قرآنی حوزه بیان کرد: درخواست ها از 15 استان کشور ارسال شده است و به تناسب تقاضا به تدریج در این استان ها تشکیل می‎شود و ممکن است در یک استان تعداد قابل توجهی کارگاه تشکیل شود و در استانی دیگر متناسب با ظرفیت آن کمتر و یا بیشتر باشد.
هفتمین دوره مسابقات قرآن
وی کارگاه‌ها را در زمینه آموزش‌های مهارتی قرآنی مانند قرائت و حفظ و ... عنوان کرد و ادامه داد: هفتمین دوره مسابقات قرآن حوزه های علمیه سراسر کشور نیز در حال برنامه ریزی است که تفاوت هایی نیز در رشته‎ها شاهد خواهیم بود.
آزمون حفظ قرآن و نهج‌البلاغه
مقنی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‎های دفتر آزمون مجدد سالانه حفظ قرآن است که روز 17 دی ماه این آزمون با حضور نزدیک به 300 حافظ قرآن و نهج البلاغه در قم و. سایر حوزه های علمیه کشور برگزار شد.
وی ادامه داد: این آزمون در حفظ کل، نصف و ثلث قرآن و نهج‎البلاغه به صورت سالانه برگزار می‌شود.
captcha