آغاز ثبت‌نام مرحله دانشگاهی سی‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه اراک
کد خبر: 3469589
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

آغاز ثبت‌نام مرحله دانشگاهی سی‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول كانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه اراك گفت: ثبت‌نام مرحله دانشگاهی سی‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت از نیمه دوم دی‌ماه در دانشگاه اراک آغاز و تا 5 اسفند ماه ادامه دارد.

علی گودرزی‌زاده مسئول كانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه اراك  در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: مرحله دانشگاهی سی‌ویکمین دوره جشنواره قرآن‌وعترت ویژه دانشجویان در دانشگاه اراک برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات از مرحله دانشگاهی تا کشوری برگزار خواهد شد بیان کرد: ثبت‌نام مرحله دانشگاهی از نیمه دوم دی‌ماه در دانشگاه اراک آغاز و تا 5 اسفند ماه ادامه دارد و تبلیغات گشترده‌ای نیز جهت کسب اطلاع دانشجویان در سطح دانشگاه صورت گرفته است.
گودرزی‌زاده تصریح کرد: این جشنواره شامل بخش‌های مختلف شفاهی، کتبی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری است که هر کدام از بخش‌ها نیز شامل رشته‌های مختلفی هستند و مرحله دانشگاهی این مسابقات بهمن‌ماه و مرحله منطقه‌ای نیمه اول اردیبهشت ماه 95  و مرحله کشوری نیز مردادماه 95 در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: مسابقات در بخش شفاهی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، دعاخوانی، اذان و آئین سخنوری و در بخش کتبی نیز در رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی، آشنائی با ترجمه و تفسیرقرآن، آشنائی با احادیث اهل‌بیت(ع)، آشنائی با سیره معصومین(ع) و احکام برگزار می‌شود.
مسئول كانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه اراك  اظهار کرد: همچنین بخش پژوهشی جشنواره شامل رشته‌های تلخیص کتاب، ترجمه و نقد کتاب و مقاله‌نویسی، بخش ادبی شامل شعر، داستان، نمایش‌نامه‌ نویسی و فیلم‌نامه نویسی، بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ، عکس، تذهیب، فیلم‌کوتاه، معرق و منبت، طراحی پوستر، پویانمائی، تصویرگری آیات و قصص قرآنی، تواشیح و بخش فناوری نیز شامل تولید نرم‌افزار و وبلاگ‌نویسی است.
گودرزی‌زاده افزود: مرحله دانشگاهی این دوره از مسابقات در بخش شفاهی 10 اسفند در دانشگاه اراک برگزار می‌شود و زمان برگزاری مسابقات بخش کتبی نیز همزمان با سراسر کشور بوده که متعاقباً اعلام خواهد شد و همچنین شرکت‌کنندگان بخش‌های هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری نیز تا فروردین ماه 95 فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.
captcha