توفیق در امر عفاف و حجاب صبر چندین ساله می‌خواهد
کد خبر: 3496081
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
قربان‌پور:

توفیق در امر عفاف و حجاب صبر چندین ساله می‌خواهد

گروه اجتماعی: عضو معاونت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با اشاره به رواج بدحجابی در برخی اماکن مانند داروخانه‌ها و شرکت‌های بیمه گفت: این بدحجابی‌ نتیجه کاهلی مدیران این اماکن است، توفیق در این زمینه و حصول نتیجه به امروز و فردا ختم نمی‌شود و نیازمند تحمل چندین ساله است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 19 اردیبهشت‌ماه، در نشست پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان که به ریاست حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی برگزار شد گفت: متأسفانه در بسیاری از اماکن عمومی مانند داروخانه‌ها و ... با وجود برخورداری از تشکیلات سازمانی شاهد برخی بدحجابی‌ها هستیم.  
عضو معاونت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد: رعایت حجاب یکی از دغدغه‌های امروز جامعه است که باید با ارائه کارکردهای راهبردی به این مهم جامه عمل پوشاند.
وی با اشاره به اینکه در پرداختن به مقوله عفاف و حجاب باید بدون تعارف و قاطعانه برخورد کرد، اظهار کرد: دستگاه‌های دارای مجوز و تشکیلات ساختاری و سازمانی مانند داروخانه‌ها، شرکت‌های بیمه و ... باید به اصولی که از سوی تشکیلات مرکز، تنظیم و ابلاغ می‌شود صحه گذارند و آیین‌نامه را اجرایی کنند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور کاهلی و سستی برخی از متصدیان امر را سبب بدحجابی و گاهی بی‌حجابی کارکنان تشکیلات و سازمان‌ها خواند و تصریح کرد: اگر تذکر جدی از سوی مراجع ذی‌صلاح صورت گیرد کارکنان حاضر در چنین اماکنی نمی‌توانند تخطی کنند اما اگر همین تذکر از سوی مردم عادی باشد قطعاً با واکنش سختی مواجه خواهند شد.
وی اضافه کرد: تأکید براین بود که این بخش‌های تشکیلاتی با ضوابط سخت‌تری فعالیت در حوزه حجاب و عفاف را پیگیری کنند، اما متأسفانه این فعالیت از سوی مدیران انجام نشده که باید از این پس با قاطعیت بیشتری دنبال شود.
حجت‌الاسلام قربان‌پور بااشاره به اینکه تمامی تشکیلات اداری و سازمانی دارای قانون مدون در حوزه عفاف و حجاب هستند، بیان کرد: قانون باید تحت هر شرایطی دنبال شود.
وی در بخشی از سخنان خود به اجرای طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در این طرح 150 گروه 10 نفره آموزش دیده و به صورت ساماندهی شده موارد منکری را به افراد تذکر می‌دهند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور بااشاره به فراهم بودن بستر تذکر لسانی گفت: ما آماده هرگونه آموزش در این حوزه هستیم، غیر از فرهنگ‌سازی، مقوله مهم امر به معروف و نهی از منکر باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و همه برای رفع مشکل بدحجابی در جامعه بسیج شوند.
وی بابیان این مطلب که اسلام خود قوانین امر به معروف و نهی از منکر و راهکارهای آن را نیز ذکر کرده است، گفت: دستورالعمل قانونی در این رابطه طراحی شده فقط تیم‌های عملیاتی باید این ضوابط را به صورت مدون اجرایی کنند، فعالیت دراین حوزه به صبری تفریباً سه ساله نیاز دارد و به امروز و فردا ختم نخواهد شد.
این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: فعالیت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را باید از حالت«به من چه ارتباطی دارد» خارج کرد، همه مسئول هستیم و باید خدمات جدی در این حوزه انجام دهیم.
یادآور می‌شود: در این نشست مسعود فراهانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی و دکتر علی رضایی مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی به ارائه گزارش حوزه کاری خود پرداختند.
captcha