سرگروه‎های حلقه‌های صالحین، شناسنامه قرآنی می‎گیرند
کد خبر: 3518887
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
محمد ذوالفقاری:

سرگروه‎های حلقه‌های صالحین، شناسنامه قرآنی می‎گیرند

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیر قرآن و عترت بسیج دانشجویی کشور از ایجاد بانک اطلاعات قرآنی سرگروه‎های حلقه‌های صالحین کشور خبر داد.

محمد ذوالفقاری، مدیر قرآن و عترت بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: سومین دوره تربیت تشکیلاتی شهید چمران با حضور سرگروه‎‌های حلقه‌های صالحین در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) در دو بخش خواهران و برادران در حال برگزاری است.
وی افزود: اقناع‌سازی فعالیت‎های قرآنی ویژه جوانان و دانشجویان و تغییر نگرش نسبت به فعالیت‎‌های قرآنی در دانشگاه‎ها امری ضروری است که در بدنه بسیج دانشجویی، این امر در حلقه‌های صالحین دنبال می‎شود.
مدیر امور قرآن و عترت بسیج دانشجویی کل کشور تصریح کرد: تکمیل بانک اطلاعای از کل سرگروه‎‌های حلقه‌های صالحین و ایجاد شناسنامه قرآنی از آنها در میزان تسلط و حفظ آیات قرآن از جمله فعالیت‎هایی است که در  این زمینه انجام شده است.
وی گفت: از جمله فعالیت‎های دیگر علاوه بر تکمیل فرم شناسنامه قرآنی، برنامه‎ای تحت عنوان تلاوت سوره کافرون ویژه سرگروه‎های صالحین برگزار می‏‌شود و سرگروه‎ها هر کدام این سوره را قرائت می‎کنند و قرائت خود را در کانال تلگرامی این گروه بارگذاری می‎کنند و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.
وی اظهار کرد: استعدادیابی قرآنی از جمله فعالیت‌‏هایی است که در این دوره انجام می‎گیرد؛ به این نحو که هر روز در ابتدای شکل گیری حلقه‌ها، سوره جمعه با توجه به محتوای علمی و اقتصاد مقاومتی و مبارزه به کفار و یهود و.... تفسیر و حفظ می‏‎شود.
ذوالفقاری بیان کرد: در این دوره همچنین بحث مشاوره قرآنی و تصحیح قرائت قرآن و نماز نیز انجام می‎شود؛ این مشاوره‎ها به شکل حضوری انجام می‎شود؛ همچنین در این دوره کلیپ‎های مختلفی در خصوص بیانات رهبری پیرامون مساله تهذیب نفس و مباحث اخلاقی که تولید این واحد است، برای شرکت کنندگان پخش می‎شود.
وی گفت: این فعالیت‎ها در راستای نظام‎نامه قرآنی سازمان بسیج دانشجویی است که سند چشم انداز پنج ساله‎ای را برای خود مدون کرده است؛ گام اول در این مسیر ، فعالیت قرآنی است که در سطح استانی و ملی برگزار می‎شود.
مدیر قرآن و عترت بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: بحث روخوانی و روانخوانی سوره یاسین که در 10 هزار حلقه بسیج دانشجویی انجام شده از جمله فعالیت‎های این حلقه‌ها در حوزه قرآنی به شمار می‎رود.
captcha