جای خیرین در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان مرکزی خالی است
کد خبر: 3559475
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

جای خیرین در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان مرکزی خالی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: باید مجمع خیرین قرآنی در سطح استان تشکیل دهیم و نماینده آن نیز در جلسات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی حضور داشته باشد تا از ظرفیت خیرین و مردم نیز در برنامه‌های شورا استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شکرالله حسن‌بیگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی، امروز، 14 دی‌ماه، در جلسه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان که با حضور نمایندگان کارگروه‌ها برگزار شد گفت: وظیفه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی سیاست‌گذاری و تهیه برنامه یک ساله است.
وی ادامه داد: اعضای شورا باید به فعالیت‌های قرآنی و ظرایف کار اهتمام ویژه داشته باشند، برنامه‌ریزی باید در جهتی باشد که قرآن در خانه‌ها، خانواده‌ها و بازار نمود پیدا کند، باید بپذیریم که با وجود تمام زحماتی که کشیده شده است نتوانسته‌ایم قرآن را در بطن جامعه نهادینه کنیم.
حسن‌بیگی افزود: بزرگان بازار سنتی اراک در گذشته قبل از داد و ستد احکام شرع را فرا می‌گرفتند باید همین روند ادامه پیدا می‌کرد، بعد از انقلاب اسلامی کارهای زیادی در حوزه قرآن شد اما وقتی آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از چالش‌های مهم جامعه مطرح و جوانان از فضای قرآنی دور می‌شوند باید بپذیریم که فعالیت‌های قرآنی متولیان تأثیرگذاری لازم را نداشته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی ادامه داد: البته مشکل متوجه یک نهاد خاص نیست، همه باید کمک کنند تا کار مهمی در حوزه قرآن استان انجام شود، بودجه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در حدی نیست که بخواهیم با آن برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم بهتر بود با همین بودجه کم به جای خرد کردن بودجه، دو کار مهم انجام می‌شد البته برای انجام امور قرآنی نباید به دنبال میزان بودجه باشیم، جلسات شورای توسعه نیز باید به صورت مداوم برگزار و هم فکری انجام شود.
وی افزود: باید نتیجه فعالیت‌های شورا این باشد که قرآن در جامعه عینیت یابد، ما باید مجمع خیرین قرآنی در سطح استان تشکیل دهیم و نماینده آن نیز در جلسات شورا حضور داشته باشد تا از ظرفیت خیرین و مردم نیز در برنامه‌های شورا استفاده کنیم.
حسین‌بیگی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) گفت: نامه‌ای برای حمایت از این جشنواره به شهرداری ارسال شده و پی‌گیری می‌کنیم تا شهرداری بودجه‌ای برای این جشنواره اختصاص دهد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در پایان گفت: دانش‌آموزان از سنین کودکی در مدارس با قرآن آشنا می‌شوند اما اگر فضای جامعه قرآنی نباشد، دانش‌آموزان و کار قرآنی آموزش‌وپرورش تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد باید به دنبال راه‌اندازی سمن‌های قرآنی باشیم و از ظرفیت مردم استفاده کنیم و برای آینده نقشه راه داشته باشیم.
captcha