نقش زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی شهرتی جهانی دارد
کد خبر: 3569517
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

نقش زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی شهرتی جهانی دارد

گروه اجتماعی: رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان با بیان اینکه نقش و حضور زنان ایرانی در جریان انقلاب اسلامی شهرتی جهانی دارد، گفت: نقش بیشتر زنان در جامعه پس از انقلاب باعث شد، متفکران غربی و دسیسه‌گران، منکر نقش زن و تأثیر حضور آن‌ها در شكل‌گیری این حرکت سیاسی و انقلابی شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان، ظهر امروز، 13 بهمن‌ماه در نشست «زن، انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و  چالش‌ها» در جمع بانوان شاغل و خادم افتخاری حرم امام رضا(ع) در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه استفاده ابزاری از زنان در جامعه اسلامی مورد نکوهش واقع شده است، گفت: حضور زنان باید در مقاطع حساس یک جامعه باشد، نه اینکه ما به داشتن خانم راننده کامیون و بنّا افتخار کنیم.
وی افزود: حضرت زهرا(س) در زمان حیات پدر بزرگوارشان در هیچ یک از برنامه‌ها حضور جدی نداشتند، فقط در بین زنان بودند، در بحث ولایت حضرت علی(ع) نیز همراه با فرزندانشان به میان مردم رفتند و کاری که بهترین ابوذر و عمارها نتوانستند انجام دهند، انجام دادند؛ ایشان با بیان خطبه فدکیه جایگاه اهل بیت(ع) را معرفی کردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در قسمت دیگری از سخنرانی خود به نقش زنان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نقش و حضور زنان ایرانی در جریان انقلاب اسلامی شهرتی جهانی دارد.
وی ادامه داد: نقش بیشتر زنان در جامعه پس از انقلاب باعث شد، متفكران غربی و دسیسه‌گران، منكر نقش زن و تأثیر حضور آن‌ها در شكل‌گیری این حركت سیاسی و انقلابی شوند.
وی بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد، حضور زنان جامعه اسلامی در ایران بعد از انقلاب شكوهمند اسلامی در شاخص‌های مختلف پررنگ‌تر شده است تا جایی كه به‌ گفته كارشناسان امور اجتماعی، در دوران بعد از پیروزی انقلاب، زنان توانسته‌اند در پست‌ها و مقام‌های والایی به انجام فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بپردازند و در این زمینه‌ها رشد چشمگیری داشته باشند.
خزعلی، یکی از ضربه‌هایی که دشمن می‌تواند به جامعه اسلامی وارد کند را استفاده ابزاری از زنان عنوان کرد و افزود: اگر یکی از ارکان نماز را درست انجام ندهیم کلاً نماز باطل است؛ حال چرا باید برای حجاب این ‌بدعت را ایجاد کرده و بگوییم خوش‌حجاب و بدحجاب در صورتی که یا فرد با حجاب است یا بی‌حجاب.
وی در این باره افزود: این امر باعث شد، عده‌ای راحت‌تر از زنان به عنوان ابزار استفاده کنند و به آزادی که به زنان آسیب وارد می‌کند، بیشتر دامن بزنند؛ این بدعت را خودمان ایجاد کردیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نقش زنان مسلمان در پیشگامی و راهبری انقلاب اسلامی به‌ویژه در هماهنگی با حركت مردان در جریان شكل‌گیری انقلاب و تحولات فرهنگی ـ اجتماعی جامعه، نقش اساسی برشمرده شده است. زنان در انقلاب سال 57 از حقوق و تكالیفی در قوانین اساسی و مدنی برخوردار شده‌اند كه برگرفته از آموزه‌های دینی است.
وی بیان کرد: بی‌تردید سلامت هر جامعه در گرو سلامت خانواده‌هاست زیرا خانواده، كانون پرورش نسل آینده محسوب می‌شود و زن در خانواده، مركز اصلی عاطفه و محبت تلقی می‌شود.
رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان در پایان بیان کرد: انقلاب اسلامی حیاتی دوباره به شخصیت زنان بخشید زیرا این زنان هستند كه باید نسل آینده را تربیت كرده و به جامعه تحویل دهند.
captcha