ارزیابی سلامت افزون بر 66 هزار نوآموز دبستانی و پیش‌دبستانی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3574559
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

ارزیابی سلامت افزون بر 66 هزار نوآموز دبستانی و پیش‌دبستانی در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: رئیس آموزش و پرورش استثنایی و دبیر سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان آذربایجان غربی گفت: 66 هزار و 491 نوآموز از نظر شاخصه‌های سلامتی طی سال جاری در مراکز سنجش سلامت نوآموزان ارزیابی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، عیسی محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان امروز 26 بهمن ماه در جمع خبرنگاران افزود: 58 هزار و812 نفر از این تعداد که بدون مشکل بودند، به مدارس عادی معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه بقیه نوآموزان نیز به پایگاه های تخصصی جهت ارزیابی های بیشتر ارجاع داده شدند، افزود: 36 پایگاه در در استان به ارائه خدمات به خانواده ها اقدام کردند که 6 پایگاه از آنها در ارومیه و بقیه در شهرستانها مستقر بودند.
دبیر سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان آذربایجان غربی گفت: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان حدود 300 نفر عوامل اجرایی به کار گرفته شدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی بیان کرد: علاوه بر نوآموزان پیش دبستانی هشت هزار و 965 نفر از کودکان پیش دبستانی هم در 10 پایگاه این طرح مورد ارزیابی شاخصه های سلامت قرار گرفتند.
وی بیان کرد: هزینه اجرای طرح به ازای هر نوآموز 140 هزار ریال بوده است که در برخی مناطق روستایی و عشایری به صورت نیم بها و رایگان نیز انجام شد.
captcha