برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در هفته سوم اسفندماه
کد خبر: 3580301
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در هفته سوم اسفندماه

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوع قرآنی از زائران و مجاوران حریم قدسی حضرت رضا(ع) در بازه زمانی 14 الی 20 اسفندماه پذیرایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی در بازه زمانی 14 الی 20 اسفند‌ماه، برنامه‌های قرآنی متنوعی را ویژه زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در نظر گرفته است.
بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته هر روز نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح، برنامه‌های قرآنی با ترتیل‌خوانی کلام الله مجید در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود که مهدی یعقوبی و محمود محمدی‌نیا، قاریان تلاوت‌کننده در این مراسم هستند.
علاوه بر این، تشکیل کلاس‌های آموزشی قرائت و حفظ ویژه آقایان در رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر و حدیث در روزهای مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ایوان ولی‌عصر و ضلع غربی صحن جامع رضوی از جمله دیگر این برنامه‌ها محسوب می‌شود.
مسابقات قرآنی این هفته تنها مسابقه قرآنی «آفتاب طوس» است که با موضوع قرآنی پنجشنبه صبح، 20 اسفندماه در جلسه آموزشی مسجد اداره مرکزی ویژه کارکنان اداره مرکزی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.
تلاوت روزانه یک صفحه قرآن هر روز بعد از اقامه نماز عشاء در رواق کوثر با حضور استاد سعادتی از جمله برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برای زائران اردوزبان در این هفته است.
یادآور می‌شود، از حدود 10 روز گذشته کلیه برنامه‌های که در دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، به جهت انجام عملیات ساختمانی تعطیل شده است و از تاریخ 25 اسفند‌ماه این مکان قرآنی به روی علاقه‌مندان به کلام وحی بازگشایی خواهد شد.
captcha