از اجرای حامد زمانی تا گروه باقرالعلوم(ع) در مسابقات بین‌المللی
کد خبر: 3590422
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

از اجرای حامد زمانی تا گروه باقرالعلوم(ع) در مسابقات بین‌المللی

گروه مسابقات: نتایج اعلام فراخوان از گروه‌های تواشیح برای اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام شده است که در این بین اجرای گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) که سه نفر از اعضای آن در فاجعه منا به شهادت رسیدند از نکات جالب توجه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اعلام فراخوان برای دریافت اثر بهتر انتخاب گروه‌‌های هم‌خوانی و تواشیح جهت اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن،‌ گفت: بعد از اینکه فراخوان ارسال شد مجموعاً 16 اثر دریافت شد که از بین آنها شش اثر برای حضور و اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن مشخص شدند. 

وی با اشاره به اینکه کار بررسی آثار توسط تیمی از کارشناسان و اساتید صورت گرفت، افزود: بررسی آثار براساس نیاز مراسم و موضوعاتی که از قبل مشخص شده بود، صورت گرفت. 

مقنی با اشاره به اینکه اغلب آثاری که دریافت شده بود به موضوع پیامبر اکرم(ص) پرداخته بودند، تصریح کرد: در فراخوانی که اعلام شده بود به این موضوع که گروه‌های می‌توانند آثار مشترک نیز داشته باشند و چند گروه با همکاری هم اثری را ارائه داده باشند نیز اشاره شده بود. 

سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه در نهایت شش اثر برای حضور در مسابقات پذیرفته شد، ‌گفت: گروه‌های الغدیر، گروه بقیةالله(عج) و  میعاد(قم)،‌ گروه طارق، شمیم بهشت و سبطین اهواز به صورت مشترک اثری را ارائه داده بودند که مورد پذیرش قرار گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) آبادان که سه نفر از اعضای آن در فاجعه منا به شهادت رسیده بودند،‌ نیز پس از ترمیم و تکمیل گروه، اثری را ارسال کرده بودند که مورد پذیرش قرار گرفت. این گروه در مراسم افتتاحیه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

مقنی بیان کرد: اثر گروه‌های انوارالهدی و معراج قم نیز پذیرفته شده است که اجرای آن در شهر مقدس قم و در مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش طلاب خواهد بود.

سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه گروه محمد رسول‌الله(ص) تهران و بینات یزد نیز آثارشان برای اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن پذیرش شده است،‌ گفت: علاوه بر این یک اثر به حامد زمانی،‌ خواننده جوان کشورمان سفارش شده است که در یکی از روزهای برگزاری مسابقات آن را اجرا خواهد کرد و صابر خراسانی،‌ شاعر آئینی کشورمان نیز اجرای برنامه خواهد داشت. 

captcha