اشتراکات ادیان الهی فرصتی برای ترویج جایگاه مادر است
کد خبر: 3601984
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

اشتراکات ادیان الهی فرصتی برای ترویج جایگاه مادر است

گروه اجتماعی: دبیر جشنواره مردمی «میم» استان مرکزی گفت: حضرت مریم(س) در قرآن یک سوره اختصاصی و جایگاه ویژه دارد ما می‌توانیم از همین اشتراکات برای ترویج فرهنگ مادری با کمک جامعه مسیحیت استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام رضا تاج آبادی، دبیر جشنواره مردمی «میم» در حاشیه دیدار مادران مسلمان و مسیحی که در کلیسای مسروپ اراک انجام شد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: تمام ادیان الهی یک هدف دارند؛ آزادی انسان از شر تمام مستکبرین و ظالمین و در نهایت رسیدن به مقام والای انسانیت.
وی ادامه داد: اسلام و مسیحیت اشتراکات زیادی دارند اولین اشتراک زبان فطرت انسانی است که در وجود همه انسان‌ها نهادینه شده است. دیدار با جمعی از مسیحیان نیز به بهانه جایگاه مادر در این دو دین انجام شد. نه تنها مسیحی‌ها بلکه تمام ادیان الهی باید به جایگاه ویژه‌ای که خداوند متعال درباره انسان به ویژه مادر سفارش کرده در حد یافته‌های خودشان تبلیغ کنند. 
حجت‌الاسلام تاج آبادی افزود: مقام معظم رهبری تأکید کردند که اگر جایگاه مادر حفظ شود مشکلات فرهنگی هم حل می‌شود، 14 می سالروز نزول حضرت جبرئیل بر حضرت مریم است و این روز را ارامنه روز مادر می‌دانند حضرت مریم در قرآن یک سوره اختصاصی و جایگاه ویژه دارد ما می‌توانیم از همین اشتراکات برای ترویج فرهنگ مادری با کمک جامعه مسیحیت استفاده کنیم. 
دبیر جشنواره مردمی«میم» ادامه داد: جدا از این اشتراکات ما با ارامنه همسایه هستیم و در یک شهر زندگی می‌کنیم همان طور که حضرت امام خمینی(ره) شب کریسمس برای مسیحیان گل فرستاد، بیایم از این فرصت‌ها استفاده کنیم تا فرهنگ جامعه را روز به روز ارتقا دهیم.
حجت‌الاسلام تاج آبادی گفت: دیدار مادران مسلمان و مسیحی به بهانه تبریک روز مادر انجام شد، مادر در هر زبان، دین و فرهنگ جایگاه دارد به ویژه در میان ادیان الهی، شهدایی که ارامنه در 8 سال دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کردند به ما می‌فهماند این مملکت برای همه ماست و باید یکدیگر را برای آبادانی آن یاری کنیم.
captcha