مراسم جزءخوانی با قدمت 15 سال/ علل انحطاط مسلمین در جزء اول قرآن کریم+ عکس
کد خبر: 3603555
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

مراسم جزءخوانی با قدمت 15 سال/ علل انحطاط مسلمین در جزء اول قرآن کریم+ عکس

گروه جلسات و محافل: مراسم جزءخوانی حسینیه انصارالحسین(ع) که قدمتی 15 ساله دارد، با تلاوت سیدمهدی سیف، پیشکسوت قرآنی کشورمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم جزءخوانی حسینیه انصارالحسین(ع) واقع در خیابان ری، جلوتر از پل شهید محلاتی از ساعت 22 تا 1 بامداد با تلاوت سیدمهدی سیف، پیشکسوت قرآنی کشورمان برگزار شد.

مراسم جزءخوانی با قدمت 15 سال/علل انحطاط مسلمین در جزء اول قرآن کریم+عکس

در این مراسم جزءخوانی، هر کدام از حاضران در جلسه، داوطلبانه در جایگاه تلاوت حاضر شده و به تلاوت یک صفحه از جزء مربوطه پرداختند. همچنین، کودکان حاضر در حسینیه، محفوظات خود را در حلقه‌های قرآنی انتهای حسینیه به سرگروه‌های خود تحویل داده و در انتهای جلسه جایزه خود را دریافت کردند.

در خلال تلاوت‌ها، سیدمهدی سیف به بیان نکات تفسیری آیات تلاوت شده می‌پرداخت و از همین مباحث، طرح سؤال می‌کرد و به بهترین پاسخ‌ها، جایزه اهدا می‌شد. سیف، در مراسم شب گذشته سؤال علل انحطاط مسلمین را مطرح کرد و در پایان به این سؤال، پاسخ گفت.

سیف با استدلال به آیه 61 سوره مبارکه بقره «وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ ۗ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ۗ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ» گفت: بنی اسرائیل، زمین‌گیر و گرفتار غضب الهی شدند. قرآن و نماز داشتند ولی نداشتند. بنی‌اسرائیلی که قرآن و نماز و پیامبر داشتند، پیامبرکشی می‌کردند.

مراسم جزءخوانی با قدمت 15 سال/علل انحطاط مسلمین در جزء اول قرآن کریم+عکس

سیف ادامه داد: در ادامه سوره خداوند متعال می‌فرماید«أَفَكُلَّمَا جَاءَكُمْ رَسُولٌ بِمَا لَا تَهْوَىٰ أَنفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ فَفَرِيقًا كَذَّبْتُمْ وَفَرِيقًا تَقْتُلُونَ». آیا چنین نیست که هر زمان، پیامبری چیزی برخلاف هوای نفس شما آورد، در برابر او تکبر کردید(و از ایمان آوردن به او خودداری نمودید)؛ پس عده‌ای را تکذیب کرده، و جمعی را به قتل رساندید؟!

مراسم جزءخوانی با قدمت 15 سال/علل انحطاط مسلمین در جزء اول قرآن کریم+عکس

این پیشکسوت قرآنی در ادامه به بیان سومین برهان قرآن کریم پرداخت و گفت: در آیه 91 سوره بقره «قُلْ فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنبِيَاءَ اللَّهِ مِن قَبْلُ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ» خداوند گفته است مگر شما دین ندارید، مگر کتاب ندارید، چرا پیامبران الهی را می‌کشید.

وی در پایان نتیجه‌گیری کرد و گفت: آیات به صورت صریح می‌گویند که ما نمی‌خواهیم فقط قصه بنی اسرائیل را بگوئیم. بنی اسرائیل یعنی امت محمد(ص). یعنی مسلمانان، امام‌کشی می‌کنند، آیات خدا را پشت گوش می‌اندازند. مگر بنی امیه و بنی عباس، مسلمان نبودند؟ در پایان خداوند می‌فرماید که عاقبتش این می‌شود که «وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ‌» ذلیل ‌و زمین‌گیر می‌شوند. خود مسلمانان 11 امام را از 12 امام شهید کردند.

مراسم جزءخوانی با قدمت 15 سال/علل انحطاط مسلمین در جزء اول قرآن کریم+عکس

این مراسم جزءخوانی که سابقه 15 ساله دارد، هر شب در ماه مبارک رمضان، از ساعت 22 تا 1 بامداد در حسینیه انصارالحسین(ع) برگزار می‌شود.

در پایان دقیقه‌ای از تلاوت سیدمهدی سیف از جزء اول قرآن کریم ارائه می‌شود.

کد

دریافت

captcha