صف‌های طولانی برای گرفتن عکس با قاری قرآن + عکس
کد خبر: 3615638
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

صف‌های طولانی برای گرفتن عکس با قاری قرآن + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: امیر لعل‌اول، قاری ممتاز کشورمان که به همراه محمد جماله از دیگر قراء ممتاز به کشور چین اعزام شده بود، ضمن ارائه گزارشی از این سفر به بیان حواشی آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در دهه آخر ماه مبارک رمضان شاهد اعزام امیر لعل‌اول و محمد جماله، قاریان ممتاز جمهوری اسلامی ایران به کشور چین بودیم که در این مدت به اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی پرداختند.
امیر لعل‌اول در گفت‌وگو با ایکنا ضمن ارائه گزارشی از حواشی این سفر تبلیغی بیان کرد: در تاریخ 24 رمضان از تهران به شهر پکن اعزام شدیم و در مدت حدوداً 10 روزی که در کشور چین حضور داشتیم در شهر پکن و چند استان دیگر به اجرای برنامه پرداختیم.
وی در ادامه افزود: برنامه‌های اجرای شده تماما در مساجد بزرگ چین و برای مسلمانان بود که البته میزان استقبال گرچه بالا بود، اما در برخی از مناطق استقبال پرشورتری را شاهد بودیم و مشخص بود که از قاریانی که قبلا به این کشور سفر کرده بودند رضایت داشتند و گویا هر سال منتظر قاریان ایرانی هستند
قاری ممتاز کشورمان تصریح کرد: استقبال آنان از برنامه‌های ما به گونه‌ای بود که گویی تا به حال قاری را از نزدیک ندیده‌اند و گاهی اوقات در صف‌های طولانی می‌ایستادند تا بتوانند با ما عکس یادگاری بگیرند، یکی دیگر از نکات جالب توجه این بود که تلاوت‌های ما را ضبط می‌کردند و در حالی که مشغول تلاوت بودیم مجدد برخی از فرازها را گوش می‌دادند.
وی در ادامه افزود: تنها سختی کار بحث پروازها بود که قدری خستگی را در پی داشت، علاوه بر این که در برخی از استان‌ها نیز وضعیت هتل‌ها به جهت رعایت نکردن برخی از شئونات اسلامی آزاردهنده بود که البته مسئولان نیز در این زمینه و نسبت به عوض کردن هتل، نهایت مساعدت را داشتند و مشکلی پیش نیامد.
لعل‌اول تصریح کرد: برخورد اهل تسنن کشور چین نیز خیلی عالی بود، در واقع به اجبار از ما می‌خواستند که در صف اول نماز جماعتشان حضور داشته باشیم و اذان را نیز بر عهده ما می‌گذاشتند.
قاری ممتاز کشورمان با اشاره به عدم برپایی محفل قرآنی برای ایرانیان مقیم چین بیان کرد: ایرانیان مقیم پکن زیاد هستند و شاید اگر می‌دانستند که برای آنها برنامه قرآنی در نظر گرفته شده حتما در آن حضور پیدا می‌کردند، اما برنامه‌هایی که برای ما تدارک دیده شده بود منحصر در اهل سنت و چینیان شد و هیچ برنامه‌های را برای هم‌وطنان ساکن پکن و دیگر استان‌های چین نداشتیم که به نوعی ضعف محسوب می‌شود.


captcha