حجاب حصاری برای دوری از گناه است
کد خبر: 3617649
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
حجت‌الاسلام خدری:

حجاب حصاری برای دوری از گناه است

کانون خبرنگاران نبأ: نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجاب حصاری برای دوری از گناه است، گفت: زنان، تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید خدری، نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، 19 تیرماه در گفتمان «حجاب و امنیت اجتماعی» در جمع هنرمندان شهرستان دیلم که به مناسبت روز حجاب و عفاف برگزار شد، گفت: بانوان با حفظ حجاب خود اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است ثابت می‌کنند و در زمره اطاعت‌کنندگان الهی قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: بانوان به عنوان عضوی از جامعه اسلامی که در دامان خود انسان‌های پاک و برجسته می‌پرورانند، دارای حرمت و احترام ویژه‌ای هستند. زنان آموزگاران عاطفه هستند و  اجتماع با محبت و تربیت آنها استوار می‌ماند.
خدری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد حجاب، گفت: قرآن کریم درباره حجاب این‌گونه سخن می‌گوید که حجاب عبارت است از یک نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند. همچنین در آیه 59 سوره احزاب که خطاب به همسران و دختران و زنان مؤمن آمده است، می‌خوانیم «... ذَلِک أَدْنى أَن یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ ...» اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلباب‌ها (روسرى‌هاى بلند) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار براى اینکه از کنیزان و آلودگان شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است.
نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان، تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند، اظهار کرد: با اندکی تدبر در آیات قرآن، فلسفه حجاب را به گونه‌ای صریح می‌بینیم و درمی‌یابیم که احترام و حرمت زن، فلسفه حقیقی و از فلسفه‌های حجاب است؛ انسان با درک مفاهیم قرآن که آئین‌نامه سعادت و کمال بشر است، به عظمت حجاب پی برده و می‌فهمد بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است.
وی با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم حفظ حرمت و شخصیت زن به عنوان فلسفه حجاب مطرح شده است، عنوان کرد: آیه ۳۱ سوره نور، حکم حجاب را به گونه‌ای صریح و آشکارا مطرح کرده؛ در این آیه علاوه بر ظرافت‌های خاصی که در نوع پوشش زنان وجود دارد، ویژگی‌های اشخاص محرم را نیز ذکر می‌کند تا نامحرم‌ها بازشناسانده شوند و در پایان آیه فلسفه پوشش بیان شده است که زینت‌ها و زیبایی‌های زنان در مقابل نامحرم آشکار نشود تا آنها مورد توجه نگاه‌های ناپاک قرار نگیرند و احترام آنان حفظ شود.
در ادامه حمید‌رضا اکبری، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم نیز گفت: نگاه به حجاب باید نگاهی اساسی باشد؛ حجاب حریم شخصیتی زن است و به زن اعتبار و جایگاه می‌بخشد.
وی درباره جایگاه حجاب و نقش آن در مسئولیت‌های اجتماعی، بیان کرد: امام خميني(ره) در مورد نقش زنان در انقلاب اسلامی مطالب مهمی بيان کرده‌اند که از آن جمله خطاب به آنان چنين می‌فرمايند «نقش شما زنان در اين نهضت از مردها بيشتر بوده». لذا، با این توصیف زن جایگاه ویژه‌ای در نظام اجتماعی ما دارد و حجاب نیز از ارکان زن مسلمان به‌شمار می‌رود.
captcha