دخالت‌های کسبه از معضلات حفظ بازار تاریخی اراک است
کد خبر: 3637463
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
حسینی:

دخالت‌های کسبه از معضلات حفظ بازار تاریخی اراک است

گروه فرهنگی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: متأسفانه کسبه بازار تاریخی اراک آنگونه که می‌بایست حافظ بازار نبوده‌اند و یکی از مهمترین معضلات امروز بازار، تغییر کاربری‌ها و دخالت‌های عمدی و سهوی کسبه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، امروز شنبه 11 شهریور، در بازدید از  پروژه مرمت بازار تاریخی اراک گفت: تمام دستگاه‌ها، مسئولان و شهروندان نسبت به حفظ و نگهداری از بازار تاریخی اراک مسئول هستند و باید در این خصوص وظایف خود را انجام دهند چراکه حفظ این مجموعه فارغ از بحث تاریخی بودن آن، حفظ رگ هویتی شهر است.
وی افزود: متأسفانه کسبه بازار آنگونه که می‌بایست حافظ بازار به عنوان مرکز درآمدی خود نبوده‌اند از همین‌رو اکنون یکی از مهمترین معضلات بازار، تخریب جرزها، تغییر کاربری‌ها و دخالت‌های عمدی و سهوی است که توسط کسبه صورت گرفته است. البته هیات امنای جدید بسیار پیگیر و دلسوزانه وضعیت این مجموعه را دنبال می‌کند.
مدیرکل میاث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: مرمت بازار اولویت اداره‌کل در اراک است، اکنون از چهار جبهه ی سرای كاشانی، سرای حاجباشی ، سرای مسگرها و راسته اصلی در حال مرمت بازار هستیم  و کارشناسان اداره‌کل با بازرسی‌های گسترده بر صحت و سلامت این پروژه نظارت دارند.
حسینی گفت: پیش از این برنامه‌ای تحت عنوان طرح جامع بازار اراک تهیه شده بود که متأسفانه به غیر از میراث فرهنگی استان مرکزی سایر دستگاه‌های مسئول، وظایف خود را انجام ندادند از این رو نمی‌توان طبق برنامه‌ریزی آن طرح، مرمت جامع را پیاده کرد.
captcha