بازگشت آرامش به بازار آتی سکه
کد خبر: 3654361
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

بازگشت آرامش به بازار آتی سکه

پیشروی ارتش عراق در مناطق کرد نشین شمال عراق با عدم مقاومت جدی از سوی پیشمرگه های کرد نیز تا حدود زیادی از ریسک های ژئوپلتیک منطقه ای کاست تا هم چنان بازی به نفع فروشندگان رقم بخورد.

 به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) جهان اقتصاد نوشت: قیمت های بازارآتی سکه در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نوسان محدود وانتظاری قیمت د لار در بازار ارز  و افت بهای طلای جهانی به کانال ۱۲۰۰ دلار در مسیر نزولی قرار گرفتند در شرایطی که تب دلار نسبت به روزهای قبل تا حدود زیادی فروکش کرده است و در کوتاه مدت دورنمای ثبات نسبی قیمت ها محتمل به نظر می رسد وهمین موضوع موجب عقب نشینی خریداران شده است تا بدین ترتیب با گذشت زمان شاهد افت فرسایشی قیمت ها باشیم. اما با این حال سایه ریسک سیاسی حول توافق برجام پس از پایان یافتن مهلت دوماهه کنگره آمریکا و چشم انداز ورود تقاضای تجاری  از سوی شرکت های داخلی در پایان سال میلادی برای تسویه حساب های ارزی خود باردیگر می تواند بازار آتی سکه را دچار تلاطمات شدید بکند.
پیشروی ارتش عراق در مناطق کرد نشین شمال عراق با عدم مقاومت جدی از سوی پیشمرگه های کرد نیز تا حدود زیادی از ریسک های ژئوپلتیک منطقه ای کاست تا هم چنان بازی  به نفع فروشندگان رقم بخورد.
قیمت دلار در بازار ارز در معاملات روز سه شنبه در حبس بازه قیمتی میان ۴۰۱۰ تا ۴۰۲۰ تومان قرارداشت و صرافی بانک ها نیز با عرضه های مناسب خود به مدیریت دامنه نوسان پرداختند به نظر می رسد قیمت دلار با ماندن در بالای ۴۰۰۰ تومان کف حمایتی مستحکمی را برای خود ساخته است و افت قیمت دلار به قیمت هفته های گذشته  به تاریخ پیوسته است.
قیمت سکه نقدی نیز به قیمت یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید که دارای حباب مثبت (بالابودن قیمت بازار از ارزش ذاتی ) حدود ۹۰ هزار تومان می باشد مقاومت سکه نقدی در برابر ریزش عوامل تاثیر گذار تحت دستکاری معامله گران عمده در بازاری کم عمق وغیر شفاف را شاهد هستیم.
در بازارهای جهانی طلا نیز شکست حمایت ۱۳۰۰ دلاری موجب  تقویت انتظارات صعودی شده است کناررفتن تقاضای فیزیکی طلا در هند پس از پایان یافتن جشن های سالانه و افزایش ارزش جهانی دلار در مقابل سایر ارزهای عمده جهانی پس از بالارفتن گمانه زنی ها به انتخاب اقای جان تیلور به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا از سوی ترامپ موجب  افت قیمت  اونس طلای جهانی شده است چشم انداز  افزایش نرخ های بهره در ماه های آینده  نیز هم چنان عامل فشار نزولی بر قیمت طلای جهانی می باشد.
در  روز سه شنبه نیز بر حجم موقعیت های باز در بازار آتی سکه افزوده شد که به نظر می رسد حجم بسیاری از موقعیت های خرید ایجاد شده توسط حقوقی های بازار صورت می گیرد امری که ریسک دستکاری فواصل قیمتی و میزان حباب مثبت سکه  نقدی را باردیگر پررنگ تر و نوسانگیران خرد را محتاط تر می کند.
captcha