قرآن کریم موضوعی تشریفاتی نیست
کد خبر: 3654622
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

قرآن کریم موضوعی تشریفاتی نیست

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: خادمان قرآن توجه داشته باشند که قرآن یک موضوع تشریفاتی نبوده و برای تیمن و تبرک نیست بلکه قرآن کتاب زندگی است و انسان باید رفتار و گفتار خود را برپایه آیات الهی این کتاب منطبق سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، پنجشنبه، 27 مهر ماه در اختتامیه چهلمین دوره مسابقات مرحله استانی قرآن کریم اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات و محافل قرآن، نزدیکی به این کتاب آسمانی و تطهیر روح، جسم جان و ذهنمان با شنیدن آیات الهی است.

وی افزود: همانگونه که خداوند خود نیز فرموده: «مومنان آن هنگام که قرآن برآنان خوانده می‌شود ایمانشان افزایش می‌یابد»، برای سنجش میزان ارتباط انسان با قرآن، نگاه بر اعمال، رفتار و گفتار آنهاست که تا چه اندازه با شاخصه‌های قرآنی تطبیق دارد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه شاخصه‌های رفتار و گفتار قرآنی در کتاب مقدس قرآن ذکر شده است اضافه کرد: اگر قرآن خوانده شود اما انسان کنترلی بر اعمال خود نداشته باشد نشان از عدم تأثیر آیات قرآن بر وجود آن شخص بوده که تلاشی مضاعف را می‌طلبد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: ما چاره ای جزء پناه بردن به قرآن نداریم آن هم در این عصر و زمانی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در چهره‌های متفاوت سعی در براندازی این حکومت اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه قرآن بزرگترین نعمت خداوند است گفت: پروردگار در سوره الرحمن که اشاره به انواع نعمات دنیوی و اخروی دارد اولین نعمت خود را تعلیم قرآن یاد می‌کند و انسانیت بشر نیز مرهون حرکت او به سمت و سوی قرآن است.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: قرآن یک تابلو راهنمایی است تا همواره انسان را در مسیر طولانی دنیا از لغزش جلوگیری کرده و با چنگ زدن به این ریسمان محکم الهی به بهترین منزلگاه‌ها هدایت شود و سعادت ابدی او رقم بخورد.

این مقام مسئول ابراز کرد: امیدوارم همه خادمان قرآن اعم از مسئولین و والدین توجه داشته باشند که قرآن یک موضوع تشریفاتی نبوده و برای تیمن و تبرک نیست بلکه قرآن کتاب زندگی است و انسان باید رفتار و گفتار خود را برپایه آیات الهی منطبق سازد.

وی گفت: مسئولین و مردم باید قرآن را سرلوحه و برنامه اصلی تمام فعالیت‌های خود قرار دهند و در تمام حوزه‌های کاری اعم از فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... تابع قوانین و فرامین قرآن کریم باشند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: برگزاری جلسات و محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه و افزایش تعداد موسسات و مجالس قرآن می‌تواند در قرآنی شدن فضای کشور نقش بسیار مهمی داشته باشد.

captcha