مشی اعتدال در حوزه بانوان با تشکیل اتاق فکر محقق می‌شود
کد خبر: 3681026
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
فرجی:

مشی اعتدال در حوزه بانوان با تشکیل اتاق فکر محقق می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی در اولین جلسه اتاق فکر زنان استان با بیان اینکه اتاق فکر نهادینه سازی الگوی عمل مبتنی بر معرفت است، گفت: اتاق فکر هر نوع گرایش و مواضعی را منوط به فکر و اندیشه می‌کند و افراطی گری در آن جایگاهی ندارد بنابراین خط و مشی اعتدال در پرتو تشکیل این اتاق محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، زهرا فرجی، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی، در اولین جلسه اتاق فکر زنان استان که امروز، چهارشنبه 20 دی ماه در استانداری برگزار شد گفت: بنده از سال 1392 که این سمت را تحویل گرفتم کمیته‌های تخصصی نه به عنوان اتاق فکر بلکه در قالب نشست‌های تخصصی با گروه‌های مختلف زنان بصورت ماهیانه برگزار شده است.
وی ادامه داد: در این جلسات سعی شد بانوان از تمام اقشار حضور داشته باشند، اتاق فکر فضایی است برای بیان ایده و پیشنهادات، در این فضا خرد جمعی به منصه ظهور می‌رسد و فرصت مناسبی برای اجماع جمعی و برون رفت از سیکل معیوب.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی با بیان اینکه اتاق فکر نهادینه سازی الگوی عمل مبتنی بر معرفت است، گفت: اتاق فکر هر نوع گرایش و مواضعی را منوط به فکر و اندیشه می‌کند و افراطی گری در آن جایگاهی ندارد بنابراین خط و مشی اعتدال در پرتو تشکیل این اتاق محقق می‌شود.
وی گفت: سیاست‌گذاری، فکر پژوهی، تصمیم سازی و در نهایت مدیریت سیستمی از مولفه‌های اصلی اتاق فکر است. درگیر نشدن در مسائل اجرایی و تشریفات رسمی سیاستگذاری، تولید فرآورده‌های انتقال فکر به مخاطب و جمع اندیشی در این اتاق دنبال می‌شود.
فرجی با اشاره به اینکه سه پایه اساسی مبین اتاق فکر است، گفت: این سه پایه شامل برگزاری نشست‌های هم اندیشی با نخبگان فکری بانک اطلاعاتی را در خود ذخیره می‌کند و این بانک اطلاعاتی است که در صورت نیاز مبادرت به فکر سازی می‌کند و نوعی سازمان بدون ‌بودجه برای تفکر و پژوهش در زمینه سیاست‌سازی و تصمیم‌ سازی است.این ساختار بر اساس مطالعات بین رشته‌ای، خوراک فکری را در حوزه‌های مختلف برای مدیران و سیاست‌گذاران جامعه تامین می‌کند.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: ترکیب اتاق فکر طبق شیوه نامه‌های موجود، از حداقل 5 و حداکثر 15 نفر صاحب نظر، اندیشمند و متخصص در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تشکیل می‌شود، هم فکری و هم اندیشی، تعیین و اولویت بندی موضوعات دستور کار بر اساس مورد نیازها از وظایف اتاق فکر است.

captcha