دومین کتاب تک خاطرات انقلاب در خراسان‌جنوبی رونمایی می‌شود
کد خبر: 3681309
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
همزمان با دهه فجر امسال؛

دومین کتاب تک خاطرات انقلاب در خراسان‌جنوبی رونمایی می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: دومین کتاب تک خاطرات انقلاب در خراسان‌جنوبی دهه فجر امسال رونمایی می‌شود.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بهمن، زمان مناسبی برای یادآوری رشادت‌ها و قهرمانی‌های ملت ایران در برابر رژیم استبدادی پهلوی است.

وی افزود: : حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز یادآوری این رشادت‌ها و فداکاری‌ها در قالب هنر را وظیفه خود می‌داند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: از سه سال پیش بخش پژوهش مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی در حوزه هنری خراسان‌جنوبی تشکیل شده و نتایج آن در قالب برخی از کتب ارائه شده است. 

کریمیان ادامه داد: اولین کتاب تک خاطرات انقلاب خراسان‌جنوبی و روز شمار حوادث انقلاب در خراسان‌جنوبی از نتایج فعالیت پژوهشی حوزه هنری در خراسان‌جنوبی است.

وی با بیان اینکه همچنین در دهه فجر امسال دومین کتاب تک خاطرات انقلاب در خراسان‌جنوبی رونمایی می‌شود، افزود: برای سال آینده نیز هشت پروژه پژوهشی در دست کار داریم که در چهل سالگی انقلاب رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: از مشروطیت تا انقلاب اسلامی،  کتاب عکس تظاهرات مردم خراسان‌جنوبی در ایام انقلاب اسلامی، کتاب مربوط به نقش زنان در انقلاب اسلامی، بررسی زندگی برخی از شخصیت‌های انقلابی استان و نقش مساجد در انقلاب اسلامی از جمله این پروژه‌ها هستند.

کریمیان ادامه داد: در حوزه فیلم مستند نیز مستندهای روز هفتم، مستند شهید انقلاب(شهید محمود سورگی) و مستند دیگری با عنوان شهید انقلاب پیرامون شهید سندروس داشته‌ایم.

وی افزود: یک انیمیشن نیز با محوریت یکی از خاطرات طنز انقلاب با عنوان خمینی شاه نجف تولید کردیم و سال آینده نیز پی‌گیر تولیدات مستند و انیمیشن خواهیم بود.

کریمیان اظهار کرد: هشت پروژه دیگر پیرامون ایثارگران دفاع مقدس خراسان‌جنوبی داریم که تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر کار تبلیغی همراه با جذابیت هنری نباشد نه تنها تأثیرگذار نخواهد بود بلکه ممکن است تبدیل به ضد تبلیغ شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: نمایشگاه عکسی از تاریخ انقلاب بیرجند و پوسترهای زیبایی با محوریت انقلاب داریم که می‌تواند مورد استفاده ادارات در ایام دهه فجر قرار گیرد.

کریمیان یادآور شد: در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی نیز دو کتاب خط شکن آهنین و سید بلوچستان را به چاپ رساندیم.

captcha