فضا برای استفاده از تجربه پیشکسوتان قرآنی فراهم نیست
کد خبر: 3686250
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

فضا برای استفاده از تجربه پیشکسوتان قرآنی فراهم نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک گفت: وضعیت جریان قرآنی به سمت قرآن دانی و قرآن خوانی بد نیست، اما هنوز به قرآن باوری نرسیده‌ایم، در واقع فضا برای خدمت جدی مربیان، اساتید و پیشکسوتان قرآنی با کوله باری از تجربه و دانایی مساعد نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت الله سرلکیان، عضو مجمع قرآنیان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک در پنجمین همایش مجمع قرآنیان استان که عصر یکشنبه، 8 بهمن ماه، به میزبانی بیت امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد گفت: برای فعالیت در حوزه قرآن باید سه شاخصه قرآن خوانی، قرآن دانی و قرآن باوری مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: وضعیت جریان قرآنی به سمت قرآن دانی و قرآن خوانی بد نیست، اما هنوز به قرآن باوری نرسیده‌ایم، مسئولین هم به قرآن باوری نرسیده‌اند. درواقع فضا برای خدمت جدی مربیان، اساتید و پیشکسوتان قرآنی با کوله باری از تجربه و دانایی مساعد نیست.

وی عنوان کرد: پیشکسوتان قرآنی اراک مجمع قرآنیان را تشکیل دادند و از بین آنها تاکنون 7 نفر به عنوان چهره برتر کشوری معرفی شده است با وجود اینکه نخبگان و بزرگان استان و کشور در این مجمع گردهم آمده‌اند اما هیچ مکانی برای کار قرآنی ندارند.
حجت‌الاسلام سرلکیان اضافه کرد: خوشبختانه روح همدلی بین مسئولان استان حکم فرماست. با حمایت اساتید باید مسیر حرکت در حوزه قرآن را تسریع ببخشیم. طرح‌های قرآن باید به سمت رفع آسیب‌های اجتماعی، جلسات خانوادگی و رفع معضلات مناطق حاشیه نشین پیش برود.
وی تصریح کرد: همه شهرستان‌ها باید مجمع قرآنیان داشته باشند. برگزاری و تشریح جلسه فایده ندارد، برنامه‌ها باید علمی باشد. ارائه گزارش و آمار خوب است اما طرح باید به گونه‌ای باشد که جامعه آثارش را ببیند.

captcha