سفر دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به اراک
کد خبر: 3689442
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
عین القضاتی خبر داد:

سفر دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب الثقلین اراک از حضور حجت‌الاسلام محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به عنوان استاد مدعو در دوره تربیت مربی صحیفه سجادیه خبر داد.

پیمان عین القضاتی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌ الثقلین اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی با اشاره به برگزاری ترم دوم اولین دوره آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه گفت: این دوره با حضور اساتید و مربیان برتر از جمله حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه تدریس دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: حجت‌الاسلام محمدی روز پنجشنبه 19 بهمن ماه، روش تدریس صحیفه سجادیه را ارائه خواهند داد، سرفصل این کلاس کتاب دو جلدی با عنوان صحیفه سجادیه، شرح و تفسیر است. حجت‌الاسلام محمدی جزو مولفین این کتاب است.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب الثقلین اراک ادامه داد: این کلاس با حضور بیش از 70 نفر از صحیفه آموزان تشکیل می‌شود. درسنامه و روش تدریس این کتاب دو جلدی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته تا با شیوه تدریس کتاب آشنا و به ساختار کتاب، مفاهیم و موضوعات تسلط پیدا کنند.
عین القضاتی افزود: کلاس تدریس حجت‌الاسلام محمدی روز پنج شنبه از ساعت 17-14 عصر در فرهنگ سرای آیینه تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: در ترم دوم دوره آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه، کارگاه روش تحقیق نیز برگزار شده است تا صحیفه آموزان با روش تحقیق در صحیفه آشنا شوند، این افراد موضوع انتخاب کرده و زیر نظر اساتید در حال پروپوزال نویسی هستند. افراد شرکت کننده هر کدام باید یک تحقیق به صورت اسنادی، مطالعاتی و کتابخانه‌ای ارائه کنند .
مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌ الثقلین اراک اظهار کرد: همچنین برای شرکت کنندگان یک نشست و دو کلاس درسی در دانشگاه دارالحدیث قم با حضور اساتید، 11 اسفند ماه برگزار خواهد شد.
عین القضاتی افزود: پیش از پایان سال، این افراد آزمون کتبی خواهند داشت و پس از آزمون نیز باید ارائه درس داشته باشند و به صورت گروهی، مباحث را انتخاب و ارائه ‌دهند، اساتید بر اساس روش تدریس و فن بیان به شرکت کنندگان امتیاز می‌دهند در پایان، نتیجه آزمون کتبی، تحقیق و تدریس ملاک دریافت گواهی‌نامه است.
وی یادآور شد: به پذیرفته شدگان این دوره گواهینامه‌هایی از سوی معاونت قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و موسسه قرآن و عترت اصحاب الثقلین اراک اعطا می‌شود.

captcha