کمیته امداد از سایر دستگاه‌ها انقلابی‌تر عمل می‌کند/ روايتي از صندوق هاي صدقات و معتادان
کد خبر: 3693406
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
ولیئی تصریح کرد:

کمیته امداد از سایر دستگاه‌ها انقلابی‌تر عمل می‌کند/ روايتي از صندوق هاي صدقات و معتادان

گروه جامعه ــ مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه کمیته امداد از سایر دستگاه‌ها انقلابی‌تر عمل می‌کند، گفت: با این وجود هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم.

ندی

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا، روند اعتماد مردم به کمیته را در حال افزایش دانست و گفت: نشانه این امر نیز بالا رفتن میزان مشارکت شهروندان است به نحوی که در 9 ماهه ابتدایی سال گذشته تهرانی‌ها 67 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند که این رقم در 9 ماهه سال جاری با وجود رکود و گرانی به 101 ملیارد تومان رسیده است و 49 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برخی سلب اعتمادها به واسطه عملکردهای بیرون از کمیته است، گفت: برخی عنوان می‌کنند ما به کمیته، اعتماد نداریم چون صندوق‌های صدقات توسط معتادان مورد سرقت قرار می‌گیرد و به دست نیازمندان نمی‌رسد، البته کمیته درصدد است که با جایگزینی این صندوق‌ها راه را بر سوءاستفاده کنندگان ببندد.

ولیئی با بیان اینکه گاهی برخی اختلاس‌ها در نظام دیده می‌شود و سلب اعتماد به وجود می‌آید گفت: اما چنین رفتارهایی در کمیته رخ نداده است. در کمیته روحیه‌های غیرجهادی و انقلابی دیده نمی‌شود و به همین علت بر اعتماد مردم افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده است که طبق پژوهش‌ها کمیته امداد از بیشترین ضریب اعتماد بین مردم در بین دستگاه‌های اجرایی برخوردار است، گفت: با این وجود ما هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: مردم در تهران ماهیانه سه میلیارد و 500 میلیون تومان پول خرد در صندوق صدقات می‌اندازند که 80 درصد آن سکه است و این در حالی است که از هزینه کرد آن اطلاعی ندارند وصرفا بنا به اعتمادی به کمیته دارند این پول را به صندوق می‌اندازند.

ولیئی به اقدامات صورت گرفته برای اعتمادسازی در بین مردم اشاره و عنوان کرد: ما به شبهات به صورت شفاف پاسخ می‌دهیم و آماده ارائه گزارش به هر نهادی که در این زمینه با پرسش روبرو باشد، هستیم. همچنین کمیته امداد از چهار جهت نظارت می‌شود و تنها دستگاهی است که بین 300 دستگاه اجرایی از بازرسی کل کشور، بازرسی داخل کمیته و حسابرسی مفید راهبر نماینده در کمیته امدادفعال هستند و بازرسی‌های دوره‌ای نیز بر ما نظارت دارند.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد از سایر دستگاه‌ها انقلابی‌تر عمل می‌کند، گفت: نمی‌توان گفت مددجویان به طور صد در صد از عملکرد کمیته رضایت دارند اما ما به عنوان یک نهاد اورژانسی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا برای تأمین کمک معیشت به یاری آنان بیاییم. خط فقر به میزانی بالا رفته که برخی کارمندان نیز زیر خط فقر هستند و مسلما امداد نمی‌تواند در این زمینه به طور کامل به رفع نیاز محرومان بپردازد.

captcha