تأکید بر راه‌اندازی سایت‌های ضد تندروی در نشست موریتانی
کد خبر: 3693867
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

تأکید بر راه‌اندازی سایت‌های ضد تندروی در نشست موریتانی

گروه بین‌الملل ــ شرکت‌کنندگان در نشست بین‌المللی «واقعیت امت اسلام در سایه چالش‌های غلو و تندروی» در موریتانی، راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی مقابله با غلو و افراط‌گرایی را خواستار شدند.

درخواست برای راه‌اندازی سایت‌های مقابله با تندروی در نشست موریتانی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی موریتانی، این نشست طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(2 و 3 اسفندماه) در شهر نواکشوت، پایتخت موریتانی برگزار شد.

ترویج مفاهیم صحیح اسلامی، تمرکز بر تربیت جوانان براساس اصول علمی دینی صحیح، دعوت از علما و اساتید مراکز و مؤسسات دینی برای ارائه دیدگاه‌های صحیح و علمی درباره احکام جهاد، مبارزه با اشکال مختلف تعصب و خشونت و راه‌اندازی سایت‌های الکترونیکی مبارزه با تندروی و غلو از جمله توصیه‌های پایانی شرکت‌کنندگان در این نشست بود.

احمد ولد اهل داود، وزیر امور اسلامی و آموزش پایه موریتانی، در این باره گفت: شرکت‌کنندگان در این نشست ضمن تبیین پشت‌پرده خطابه‌های متعصبانه و اشتباهاتی که در تأویل و تفسیر مفاهیم قرآنی و دینی صورت می‌گیرد، اعلام کردند که این خطابه‌ها مغایر با مفاهیم صحیح اسلام و روح متسامح آن است، زیرا ارزش‌های شریف اسلام غلو و تندروی را رد می‎کند.

یادآوری می‎‌شود، جمعی از علما، فقها، ائمه مساجد و اساتید مؤسسات دینی و مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن از کشورهای مختلف عربی و اسلامی در این نشست دو روزه حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha