گردهمایی هنرمندان تجسمی در نمایشگاه «حج» ابوظبی
کد خبر: 3694682
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

گردهمایی هنرمندان تجسمی در نمایشگاه «حج» ابوظبی

گروه بین‌الملل ــ دومین جلسه گفت‌وگو محور با حضور گروهی از هنرمندان تجسمی در حاشیه نمایشگاه «حج؛ سفری در خاطرات»، شهر ابوظبی، پایتخت امارات برگزار می‌شود.

 بازتاب هنر اسلامی در نمایشگاه «حج» ابوظبی

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه اماراتی البیان؛ این جلسه روز چهارشنبه (9 اسفندماه) با حضور جمعی از هنرمندان تجسمی و صاحبان آثار هنر اسلامی و در حاشیه  نمایشگاه «حج» ابوظبی برگزار خواهد شد.

 این جلسه به همت مرکز مسجد جامع شیخ زاید و با همکاری اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی برگزار می‌شود و «هر اثر هنری، بازگوی داستانی است»  موضوع این جلسه است.

 جلسات گفت‌وگو محور در حاشیه نمایشگاه حج ابوظبی به تناوب تا روز دوشنبه (28 اسفندماه) ادامه خواهد داشت و آخرین جلسه آن با عنوان «نسخ خطی؛ هنر روشنایی و هنر خوشنویسی» با حضور عبدالرحمن عویس، وزیر بهداشت و محمد مر، رئیس شورای اداری مؤسسه کتابخانه «محمد بن راشد» برگزار خواهد شد.

در این جلسه، اهمیت تاریخی خوشنویسی عربی در اسلام به بحث و تبادل‌نظر گذاشته می‌شود و آثار متمایز هنر اسلامی بررسی خواهد شد.

آثار هنری عرضه‌شده در نمایشگاه «حج» ابوظبی، بازتاب‌دهنده دیدگاه هنرمندان معاصر درباره سفر معنوی حج» است و 182 قطعه اثر هنری تاریخی و کم‌یاب، آثار شخصی و نسخ خطی را در معرض دید عموم قرار داده است.

 نمایشگاه «حج؛ سفری در خاطرات» که به مناسبت دهمین سالروز افتتاح مسجد جامع شیخ زاید و با هدف به نمایش گذاشتن دشواری‌های سفر حج در زمان‌های قدیم از ۲۹ شهریور ماه سال جاری آغاز شده و تا 28 اسفند ادامه خواهد داشت.

هنرهای تجسمی که گاه با اصطلاح هنرهای بصری یاد می‌شوند، هنرهای مبتنی بر حس بینایی مانندنقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، طراحی محصول، چاپ دستی، عکاسی، گرافیک، طراحی صنعتی، سرامیک، صنایع دستی (نه هنرهای سنتی)، ویدئو، فیلمسازی، معماری و طراحی داخلی است. همچنین هنرهای تجسمی شامل گروه دیگری با عنوان هنرهای کاربردی مانند طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی داخلی و هنر تزئینی]می‌شود. در حال حاضر هنرمند تجسمی به شخصی گفته می‌شود که در زمینه هنرهای زیبایا هنرهای کاربردی فعالیت دارد.

انتهای پیام

captcha