مسئولان به جلسات سنتی قرآن بها دهند/ تفاوت نسل قرآنی قدیم و جدید+ صوت و عکس
کد خبر: 3695168
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

مسئولان به جلسات سنتی قرآن بها دهند/ تفاوت نسل قرآنی قدیم و جدید+ صوت و عکس

گروه جلسات و محافل ــ امیرهوشنگ محمدیون در جلسه قرآنی خود در منطقه 17 شهریور با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، تصریح کرد: مسئولان برای اینکه جوانان را از انحرافات بازدارند، باید چراغ جلسات سنتی را با ارائه کمک هزینه برای جایزه، پذیرایی و ... روشن نگه دارند.

مسئولان به جلسات قرآنی بها دهند/ تفاوت نسل قدیم و جدید+صوت و عکس

به گزارش ایکنا، جلسه قرآن امیرهوشنگ محمدیون، قاری ممتاز کشورمان 7 اسفند‌ماه در منزل سیدمرتضی حسینی واقع در خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به پل آهنگ، خیابان تمدن‌نژاد، خیابان شهید بیگلو تهرانی، کوچه سیار، پلاک ۱۱ با حضور قاریان جوان برگزار شد.

در این جلسه اعضا به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه، سوره مبارکه توبه پرداختند و محمدیون نکات صوت و لحنی آنها را متذکر شد. وی در خلال تلاوت‌ها ضمن تشویق جوانان به حضور در جلسات قرآن گفت: توصیه می‌کنم کسانی که به جلسه می‌آیند در هر حدی که هستند، جلسه قرآن بگذارند و این به حرکت و رشد قرآنی کشور کمک می‌کند. به‌ قول حجت‌الاسلام قرائتی هر معتادی سالی 10-15 نفر را معتاد می‌کند، شما هم می‌توانید حداقل سالی 10-15 نفر را قرآنی کند.

محمدیون در این جلسه قرآن که از سال 1392 تشکیل شده است، اسامی همه کسانی که تاکنون در جلسه شرکت داشته‌اند را ثبت کرده و نکات فنی و میزان پیشرفتشان را در کنار اسم هرکس قید کرده است.

مسئولان به جلسات قرآنی بها دهند/ تفاوت نسل قدیم و جدید+صوت و عکس

این مدرس قرآن در بخش دیگری از جلسه با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، تصریح کرد: مسئولان برای اینکه جوانان را از انحرافات بازدارند، باید چراغ جلسات سنتی را  با ارائه کمک هزینه جهت جایزه، پذیرایی و ... روشن نگه دارند.

وی ادامه داد: امروزه مثل دوران گذشته نیست و تلاوت‌ها به راحتی در اختیار جوانان قرار می‌گیرد. مثل زمان ما نیست که در قدیم با زحمت، رادیو مصر یا رادیو ابوظبی را می‌گرفتیم و ساعتها منتظر می‌ماندیم تا مثلاً یک تلاوت مصری گوش دهیم. به یاد دارم در سال 64 در اوج بمباران‌ها، تلاوت استاد شحات را در سحرها گوش می‌کردیم و اشک می‌ریختیم. جوانان باید بدانند که عمرشان مثل ابر و باد می‌گذرد و اگر قدر ندانند، پشیمان می‌شوند.

محمدیون‌ قبل از سال ۱۳۸۰ نیز اهتمام به برگزاری جلسات قرآن داشته است. وی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰ در منزل یکی از دوستان خود جلسه قرآن را اداره کرده است و همچنین از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ در دارالتحفیظ مشغول به تدریس صوت و لحن بوده است. وی، همچنین از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۴ در مؤسسه فرهنگی المهدی(عج) زیر نظر حجت‌الاسلام مشکاه، جلسه قرآنی مخصوص جوانان و نوجوانان داشته است.

این استاد قرآن که از اعضای گروه تواشیح اهل بیت(ع) است، بارها برای فعالیت‌های تبلیغی و مراسم‌های مختلف به دیگر کشورها سفر کرده است. وی قبل از انقلاب از شاگردان محمدرضا صلح‌جو در مسجد آیت‌الله کاشانی(ره) واقع در پامنار و مرحوم استاد مولایی بوده است، در بعد از انقلاب به مدت هشت سال در جلسه سیدمحسن موسوی‌بلده تلمذ کرده است.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن محمدیون، شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد سنگی واقع در خیابان 17 شهریور، خیابان ری برگزار می‌شود. این قاری و استاد قرآن کریم، سه‌شنبه‌ها(نیمه اول سال، دو ساعت قبل اذان مغرب و نیمه دوم سال، بعد از نماز مغرب) نیز جلسه قرآنی در هیأت جوانان محبان‌الحسین(ع) واقع در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید فیاض‌بخش، تقاطع خیابان برادران احمدی، کوچه برکتی، پلاک پرچم با سخنرانی شیخ محمود ریاضت دارد. جلسات قرآن این قاری و استاد پیشکسوت، رایگان بوده و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

در ادامه تلاوت‌ حسین بیات در این جلسه ارائه می‌شود.

کد
مطالب مرتبط
captcha