مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی در پدافند هوایی اراک برگزار شد
کد خبر: 3704617
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
به همراه محفل انس با قرآن؛

مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی در پدافند هوایی اراک برگزار شد

گروه اجتماعی- مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید صیاد ‌شیرازی، در پدافند هوایی اراک به همراه محفل انس با قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، همزمان با سالروز شهادت شهید‌ سپهبد صیاد ‌شیرازی، امروز، 21 فرودین ماه، محفل انس با قرآن ‌کریم با حضور مسعود اکبری، حافظ کل قرآن، در حسینیه چهارده معصوم(ع) مرکز آموزش درجه داری پدافند هوایی حضرت علی‌اکبر(ع) اراک برگزار شد. این مراسم علاوه بر تلاوت آیات قرآن‌ کریم، پرسش و پاسخ آیات حفظی و تفسیر، با قرائت اشعاری در وصف شهید صیاد ‌شیرازی همراه بود.
سرهنگ برزوعی، فرمانده مرکز آموزش پدافند هوایی اراک، نیز در این مراسم گفت: شهید صیاد شیرازی اسوه وفاداری، بصیرت، شجاعت و دیانت است، نام این امیر شجاع و دلاور ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران با هشت سال دفاع مقدس و دلاوری‌ها و از خود‌گذشتگی‌ها عجین شده است.
فرمانده مرکز آموزش اراک گفت: شهید صیاد لحظه‌ای از عمر خود را بیهوده نگذراند و همواره در تلاش و تکاپو برای اعتلای آرمان‌های کشور و انقلاب اسلامی ایران بود به گونه‌ای که از همان سنین جوانی و ابتدایی خدمت به طراحی عملیات و ایده‌پردازی در خصوص تهدیدات دشمن حتی قبل از شروع جنگ تحمیلی می‌پرداخت.
وی در ادامه بصیرت دینی و انقلابی، شجاعت، دیانت و وظیفه شناسی را از ویژگی‌های بارز این شهید دانست و گفت: ایشان به نماز اول وقت اهتمام ویژه‌ای داشت و حتی در شدید‌ترین بحران‌ها این ویژگی را ترک نمی‌کرد و همواره از خداوند استعانت می‌طلبید و به نماز شب توجه داشت که به گفته همرزمان ایشان همواره در تاریکی‌های شب با خدای خویش نجوا می‌کرد.
سرهنگ برزوعی، شرکت در عملیات مختلف در دوران جنگ تحمیلی و طراحی عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، طریق‌القدس و عملیات مرصاد و راه‌اندازی هیئت معارف جنگ جهت آشنایی جوانان در بعد از جنگ تحمیلی با قهرمانان جنگ را از جمله اقدامات این شهید معرفی کرد.
وی در پایان گفت: همگی باید شهید سپهبد صیاد شیرازی را به عنوان الگو و اسوه قرار دهیم و با کسب دانش نظامی و وظیفه شناسی و بصیرت در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران در مقابل هر گونه تهدید دشمنان بکوشیم.
انتهای پیام

captcha