برخی از مسئولان استان مرکزی میزبانی از مسابقات قرآن را جدی نگرفته‌اند
کد خبر: 3710856
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

برخی از مسئولان استان مرکزی میزبانی از مسابقات قرآن را جدی نگرفته‌اند

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره قرآن اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با تأکید بر اینکه میزبانی از مسابقات قرآن صرفاً بر عهده اوقاف نیست گفت: باید شورای اداری اهتمام بیشتری به موضوع داشته باشد و انتظار می‌رفت ستاد معین تاکنون تشکیل جلسه می‌داد و جوابگوی امور می‌شد ظاهراً برخی از مسئولان هنوز جریان میزبانی را جدی نگرفته‌اند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در جلسه تشکیل کارگروه چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، که عصر روز دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه، در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد گفت: وقت بسیار کم است و تاکنون بیشتر به صورت تئوری در بحث میزبانی پیش رفته‌ایم.
وی ادامه داد: البته اوقاف برخی از امور را پیگیری کرده و کار خودش را به عنوان یک تکلیف سازمانی انجام می‌دهد اما جو کلی استان هنوز درگیر میزبانی مسابقات نشده و حتی برخی از مدیران هنوز از میزبانی استان بی‌خبر هستند.
سرپرست کارگروه پذیرش چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف تأکید کرد: باید شورای اداری استان اهتمام بیشتری به این موضوع داشته باشد همچنین انتظار می‌رفت ستاد معین نیز تاکنون تشکیل جلسه می‌داد و جوابگوی امور می‌شد و اگر تاکنون این جلسه تشکیل نشده باید مطالبه‌گری بیشتری ایجاد شود و حتی در صورت لزوم از دفتر مرکزی سازمان اوقاف پیگیر این امور باشند چراکه ظاهراً برخی از مسئولان هنوز جریان میزبانی را جدی نگرفته‌اند.
وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدا گفت: به زمان برگزاری و درصد تداخل این کنگره با جریان میزبانی باید دقت بیشتری شود همچنین برای حضور نمایندگان استان در مسابقات نیاز به کار تخصصی بیشتری داریم و باید نسبت به سال‌های گذشه وقت و هزینه بیشتری برای آماده سازی نمایندگان استان صرف شود تا به عنوان میزبان، جایگاه مطلوبی در مرحله کشوری کسب کنیم.
طباطبایی با اشاره به تداخل برخی امور محوله کارگروه‌ها گفت: برخی از کارگروه‌ها باید ادغام شوند و لزومی ندارد برای برخی از مسئولیت‌های کوچک و کوتاه مدت، یک نفر به کار گرفته شود بلکه کار باید به صورت زنجیره‌ای انجام شود.
سرپرست کارگروه پذیرش چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف ادامه داد: همچنین برای حضور افرادی که برای میزبانی اعلام آمادگی کردند و از طرفی کارمند دولت هستند از امروز پیش‌بینی‌های لازم و نامه‌نگاری‌ جهت منفک کردن اعضاء در ایام میزبانی انجام شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی تأکید کرد: میزبانی از مسابقات قرآن صرفاً بر عهده اوقاف نیست و یک کار استانی و فرا دستگاهی است؛ لذا دستگاه‌ها وظیفه خود را به عنوان متولی فرهنگی بپذیرند و جوابگو باشند. در ستاد معین باید تکلیف هر یک از اعضاء مشخص و در قبال مسئولیتی که به نهادها واگذار می‌شود مطالبه‌گری شود.
طباطبایی در پایان با تأکید بر اینکه صرفاً نباید دنبال کار مردمی باشیم گفت: از حضور فعالان قرآنی به عنوان محرک فکری استفاده شود اما نهایتاً این متولیان فرهنگی هستند که باید جوابگوی مسئولیت‌ها باشند.
انتهای پیام

captcha