محکومیت حملات تروریستی اندونزی از سوی سازمان‌های اسلامی
کد خبر: 3714069
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

محکومیت حملات تروریستی اندونزی از سوی سازمان‌های اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ ــ نهضت‌العلما و محمدیه، به عنوان بزرگترین سازمان‌های اسلامی اندونزی، حملات انتحاری به سه کلیسا در این کشور را محکوم کردند.

محکومیت حملات تروریستی اندونزی از سوی سازمان‌های اسلامی
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به نقل از نسخه اینترنتی روزنامه Jakartapost، دو سازمان بزرگ اسلامی اندونزی انفجارهای انتحاری صبح دیروز، 23 اردیبهشت در سه کلیسای شهر سورابایا، در منطقه جاوه شرقی را که منجر به کشته شدن 11 تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد، محکوم کردند.
عقیل سیراج، رئیس نهضت‌العلما اندونزی(NU) با انتشار بیانیه‌ای تمامی اعمال تروریستی با هر انگیزه و پیشینه‌ای را محکوم کرده و از مردم این کشور خواست به‌راحتی به وسیله حملات تروریستی تحریک نشوند.
وی با بیان اینکه تمام اعمال خشونت‌آمیز ضد ارزش‌های اسلامی و دینی است، از مردم اندونزی درخواست کرد به‌سرعت کوچک‌ترین حرکتی که می‌تواند منجر به افراط‌گرایی و تروریسم شود، گزارش کنند.
سعد ابراهیم، رئیس بخش جاوه شرقی سازمان محمدیه که از سازمان‌های بزرگ اسلامی اندونزی به‌شمار می‌آید، ضمن سخنانی در محکومیت انفجارهای  تروریستی سورابایا گفت: سازمان محمدیه که برای خیر جامعه مسلمانان، ملت و بشریت مبارزه می‌کند، انفجارهای انتحاری امروز را به‌شدت محکوم می‌کند.
محمدجواد صفری
انتهای پیام 
captcha