آغاز یازدهمین کنفرانس وزاری اوقاف و امور اسلامی کشورهای اسلامی در مکه
کد خبر: 3714117
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

آغاز یازدهمین کنفرانس وزاری اوقاف و امور اسلامی کشورهای اسلامی در مکه

گروه بین‌الملل ــ امروز (یکشنبه) یازدهمین کنفرانس وزرای اوقاف و امور دینی کشورهای جهان اسلام در «مکه مکرمه» آغاز به کار کرد.

 آغاز یازدهمین کنفرانس وزاری اوقاف و امور اسلامی کشورهای اسلامی در مکه

به گزارش ایکنا به نقل از نسخه اینترنتی روزنامه عکاظ عربستان؛ در افتتاحیه یازدهمین کنفرانس وزاری اوقاف و امور دینی کشورهای جهان اسلام، «شیخ صالح بن عبدالعزیز» رئیس شورای اجرایی کنفرانس، فهم اسلام و انتشار هدایت اسلام و معرفی اسلام و پیامبر گرامی اسلام (ص) را از وظایف و مسؤولیت‌های اوقاف و امور دینی دانست. وی همچنین تأکید کرد که اسلام در حال حاضر با چالش‌های زیادی روبه روست.

وی افزود: کشورهایی که مسلمانان را به تروریسم متهم می‌کنند اسلام را نفهمیده‌اند و حقیقت پیامبر اسلام (ص) را درک نکرده‌اند.

همچنین در ادامه «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر گفت: منطقه ما دوران سختی را پشت سر می‌گذارد و افزود: کارهایی که گروه‌های اسلامی تندور انجام می‌دهند از طرف ما نیست و ما از این فعالیت‌ها مبرا هستیم.

«عبد الناصر موسی» وزیر اوقاف اردن گفت: وزارت اوقاف در کشورهای اسلامی باید توجه زیادی به مساجد داشته باشند و تربیت واعظان، خطباء و امامان مسجد در اولویت کارهای آنها قرار بگیرد.

در ادامه «سردار محمد یوسف» وزیر امور دینی پاکستان نیز گفت: مبارزه با تروریسم و تندروی باید در صدر فعالیت‌های کشورهای اسلامی قرار گیرد و افزود: پاکستان از جمله کشورهایی است که به سختی با این چالش سخت روبه روست.

یادآور می‌شود، یازدهمین کنفرانس وزاری اوقاف و امور دینی کشورهای جهان اسلام امروز (یکشنبه) به میزبانی «مکه مکرمه» در عربستان آغاز شد و در آن وزرای کشورهای مصر، اردن، مراکش، کویت، اندونزی، پاکستان، گامبیا حضور دارند. 

انتهای پیام

captcha