پیش بینی برگزاری ۲۰ نشست تخصصی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم
کد خبر: 3715766
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد:

پیش بینی برگزاری ۲۰ نشست تخصصی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم

گروه سلامت ــ رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، از پیش بینی برگزاری ۲۰ نشست تخصصی با موضوع قرآن و آموزه‌های دینی در بخش دانشگاهی بیست و ششمین دوره نمایشگاه قرآن کریم خبر داد.

پیش بینی برگزاری ۲۰ نشست تخصصی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم 
به گزارش ایکنا، محمد مهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، از پیش‌بینی برگزاری ۲۰ نشست تخصصی با موضوع قرآن و آموزه‌های دینی در بخش دانشگاهی بیست و ششمین دوره نمایشگاه قرآن کریم خبر داد.
وی افزود: امسال وزارت بهداشت علاوه بر فعالیت در بخش قرآن و سلامت، مسئولیت بخش کمیته دانشگاهی دستگاه‌های مختلف دانشگاهی و مراکز آموزش عالی حاضر در نمایشگاه را برعهده دارد، برنامه‌های متنوعی برای مخاطبان و بازدیدکنندگان تدارک ببینیم.
وی با اشاره به اینکه امروز چیدمان و تحویل غرفه‌های دانشگاهی صورت می‌گیرد، یادآور شد: تا ساعت ۱۲ امروز دستگاه‌های دانشگاهی، غرفه‌های خود را جهت فعالیت تحویل می‌گیرند. البته برای استقرار دستگاه‌های دانشگاهی در غرفه‌ها، قرعه‌کشی انجام خواهد شد و دستگاه‌های دانشگاهی بر اساس قرعه، در غرفه خود مستقر خواهند شد.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، وزارت علوم، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم ومعارف قرآنی، دانشگاه فرهنگیان، جامع علمی و کاربردی، جهاد دانشگاهی، بسیج دانشجویی، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در قالب ۱۶ غرفه مختلف در نمایشگاه بیست و ششم قرآن کریم، به ارایه خدمات مختلف به بازدیدکنندگان می‌پردازند.
بحرالعلوم با بیان اینکه به اینکه بازدید عمومی از نمایشگاه قرآن کریم فردا – یکشنبه- به صورت رسمی آغاز می‌شود، اظهار کرد: آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن کریم، عصر امروز در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به دو رویکرد مهم مرکز قرآن وعترت وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن کریم، خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی و ارائه مشاوره‌های پزشکی و بهداشتی به بازدیدکنندگان و همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ای در زمینه تست غربالگری، ویزیت رایگان، مشاوره در خصوص طب ایرانی از جمله رویکرد‌های اصلی ما در این دوره از نمایشگاه است که امسال به منظور تحقق این برنامه، مذاکراتی با اداره کل طب سنتی وزارت بهداشت در جهت هماهنگی‌ها برای حضور مشاوران متخصص در زمینه‌های مختلف انجام داده‌ایم.
بحرالعلوم بخش قرآن و سلامت را از دیگر رویکرد‌های اصلی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن کریم عنوان کرد و گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته وزارت بهداشت حتی به صورت گسترده‌تر تلاش دارد در قالب بخش قرآن و سلامت با ایجاد غرفه‌های مختلف، به بازدیدکنندگان خدمات مشاوره‌ای، پزشکی و قرآنی دهد. همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی زیر نظر مدرسین و اساتید برجسته در زمینه‌های علوم قرآنی از دیگر فعالیت‌های سال جاری وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن کریم است.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به حضور ۷ دانشگاه علوم پزشکی در قالب یک غرفه در بخش قرآن و سلامت نمایشگاه، اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتش، شهرکرد، شیراز، تهران، شهید بهشتی، مازندران و یزد در طول برگزاری این نمایشگاه به طور چرخشی با حضور در غرفه‌ای تحت عنوان دانشگاه‌های علوم پزشکی، به ارایه خدمات پژوهشی، تحقیقاتی در زمینه‌های علوم قرآنی می‌کنند و آخرین دستاورد‌های قرآنی و دینی خود را در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. همچنین این دانشگاه‌ها محصولات قرآنی دانشجویان و محققان خود را به نمایش در می‌آورند.
وی برگزاری محفل قرآنی جامعه پزشکی در یکی از روز‌های ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه‌های مرکز قرآن وعترت وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن کریم عنوان کرد و گفت: هنوز تاریخ دقیق برگزاری این محفل مشخص نشده است.
گفتنی است بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم از امروز (۲۹ اردیبهشت) تا ۱۴ خرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha