برگزاری کارگاه‌های آموزش سواد‌رسانه‌ای ویژه فعالان قرآنی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3716230
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

برگزاری کارگاه‌های آموزش سواد‌رسانه‌ای ویژه فعالان قرآنی در نمایشگاه قرآن

گروه جامعه ــ بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخشی از نوآوری‌های کمیته رسانه خود، سه کارگاه ویژه آموزش فرصت‌های رسانه و سواد‌ رسانه‌ای را برای فعالان قرآنی کشور با نگاهی نو به شیوه بهره‌برداری از رسانه برگزار می‌کند.

برگزاری کارگاه‌های آموزش سواد‌رسانه‌ای ویژه فعلان قرآنی در نمایشگاه قرآن
جواد نصیری، مدیر کمیته رسانه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه کمیته رسانه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سال جاری پیشبینی برگزاری سه کارگاه آموزشی را کرده است، گفت: این‌ کارگاه‌ها در موضوعات فرصت‌های رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای با حضور کارشناسان مجرب این حوزه، آموزش‌های لازم را برای فعالان قرآنی ارائه می‌دهد.

وی افزود: مخاطبان این کارگاه‌ها عمدتاً شامل مدیران و کارشناسان قرآنی کشور و نیز مربیان مؤسسات قرآنی است که در سه جلسه دو ساعته مقدمات مباحث مطروحه را به صورت کارگاهی و تعاملی فرا خواهند گرفت. اساتید حاضر در این کارگاه‌ها خانم دکتر بهاره نصیری، دکتر سید مسعود رجبی و دکتر سید بشیر حسینی هستند که هر کدام یک جلسه به ارائه مباحث خواهند پرداخت.

نصیری با بیان اینکه زمان برگزاری این کارگاه‌ها نیز طی روز‌های چهارشنبه دوم خرداد، شنبه پنجم خرداد و دوشنبه هفتم خرداد ماه، ساعت ۱۸ الی ۲۰ است، تصریح کرد: حضور در این کارگاه‌ها همراه با ارائه گواهینامه معتبر خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و حضور در این کارگاه‌ها به سایت https://iqfa.ir/panel مراجعه کنند.

مدیر کمیته رسانه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: از جمله این کارگاه‌ها می‌توان به «مبانی سواد رسانه‌ای، آشنایی با فرصت‌های رسانه‌ای، شیوه‌های بهره‌برداری از رسانه در عصر حاضر در راستای ایجاد سبک زندگی قرآنی»، «ارتقای سواد رسانه‌ای و تکنیک‌های بهره‌گیری از فضای مجازی و دیگر ابزار‌های ارتباطی برای انتقال مفاهیم قرآنی» و «آموزش روش‌های جذاب و اثرگذار تولید و انتشار محتوای قرآنی در فضای رسانه‌ای با محوریت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی» اشاره کرد.

به گزارش ایکنا؛ بیست و ششمین نمایشگاه قرآن با شعار «قرآن؛ چلچراغ هدایت» با همکاری ۲۹ کمیته تخصصی در ‏زمینه‌های مختلف علمی، محتوایی، هنری، کودکان، زنان و بخش بین الملل در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع شامل ۳۳ هزار متر در شبستان، ۷ هزار متر در نیم طبقه و ۱۰ هزار متر ‏در دو رواق شرقی و غربی مصلی و به صورت همزمان در ۱۷۶ شهرستان کشور فعالیت دارد. ‏

انتهای پیام
captcha