اختصاص ۳۰ میلیون تومان به اتحادیه‌های استانی
کد خبر: 3719740
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
محمدی:

اختصاص ۳۰ میلیون تومان به اتحادیه‌های استانی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن‌ و‌ عترت کشور گفت: با تصویب اعضای کمیته تخصیص صندوق توسعه قرآنی مقرر شد به طور میانگین سی میلیون تومان به هر اتحادیه استان در جهت طرح‌های ارائه شده برای گسترش فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از اتقان حسن محمدی، نایب رییس کمیته تخصیص صندوق توسعه فرهنگ قرآنی و مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور با اعلام تشکیل جلسه کمیته تخصیص صندوق توسعه قرآنی به تشریح مصوبات پرداخت. وی در خصوص آخرین جلسه‌ای که ۵ خرداد‌ماه با حضور اعضای این کمیته در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد، گفت: کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با حضور اعضا با تصویب اختصاص سی میلیون تومان به اتحادیه‌های استانی برگزار شد.
محمدی در ادامه گفت: اعتباری که از سال ۹۷ بالغ بر ده میلیارد اختصاص پیدا کرد بزودی به صندوق مشارکت توسعه و حمایت از فعالیت‌های قرآنی واریز خواهد شد و به همین دلیل کمیته تخصیص نیز جلسه‌ای را در این‌باره با مصوبات بسیار خوبی برگزار کرد.
نایب‌رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به قراردادهایی در سال ۹۵ و ۹۶ تصریح کرد: بر اساس قرارداد‌هایی که در سال ۹۵ و ۹۶ داشته‌ایم اعتباری به تتمه آن قرارداد‌ها به دستگاه‌ها و نهاد‌ها داده خواهد شد تا فعالیت‌های آن‌ها تکمیل شود.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن‌و‌عترت کشور با بیان ابلاغیه‌ای در گذشته مبنی بر تخصیص حداقل ۵۰ درصد اعتبارات شورای قرآنی استان‌ها به نهادهای مردمی و موسسات قرآنی ادامه داد: با توجه به این ابلاغیه نیمی از اعتبارات شورای قرآنی استان‌ها به موسسات و نهادهای مردمی اختصاص پیدا می‌کند که این دستور از قبل مصوب شده منتها به دلیل عدم پیگیری و دستور متقن رعایت نمی‌شد که در این جلسه این مصوبه به نوعی دستور‌العمل در استانها طرح و محل فعالیت قرار خواهد گرفت تا شاهد اختصاص نیمی از اعتبارات قرآنی استان‌ها به نهادها و موسسات مردمی باشیم.
محمدی با تاکید بر استقرار و شکل‌گیری اتحادیه مدغم در استان‌ها بیان داشت: اتحادیه مدغم در استان‌ها شکل گرفته است و اتحادیه استان به عنوان معین قرآنی استان‌ها مشخص و لحاظ شد تا اعتبار شورای قرآنی استان‌ها از محل اعتبارات جدید به عنوان معین شورا به حساب اتحادیه استانی واریز گردد.
وی با اعلام عدم اعتبار برای اتحادیه‌های استانی تاکنون افزود: با توجه به اینکه اتحادیه مدغم شکل گرفت ولی تا کنون هیچ اعتباری برای برنامه‌های ستادی و برنامه‌ای و حمایت از این اتحادیه‌ها اختصاص داده نشده بود که بنا به درخواست‌های متعددی از استان‌ها با تصویب اعضای کمیته مقرر شد به طور میانگین سی میلیون تومان به هر اتحادیه استان در جهت‌طرح های ارائه‌شده برای گسترش فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده شود.
انتهای پیام

captcha