تصویب طرح تلفیق و کلیات طرح جامع سلامت استان مرکزی
کد خبر: 3726631
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
یادگاری خبر داد:

تصویب طرح تلفیق و کلیات طرح جامع سلامت استان مرکزی

گروه اجتماعی - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: طرح جامع سلامت استان مرکزی در مرحله مقدماتی است و طرح تلفیق و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفته است و باید در جلسه بعدی شورای برنامه‌ریزی گزارش این طرح ارائه شود.

تصویب طرح تلفیق و کلیات طرح جامع سلامت استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رقیه یادگاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی عصر روز شنبه ۹ تیرماه در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه سه دستور کار مورد بررسی قرار گرفت از جمله ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه سال ۹۷ وجود دارد تا دستگاه‌ها ظرفیت‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده است را بشناسند و بر اساس آن پیگیری لازم را انجام دهند و بتوانند از اعتبارات ملی که تقریبا ۷۰ درصد از اعتبارات عمرانی را تشکیل می‌دهد، استفاده کنند.
وی ادامه داد: این ظرفیت‌ها در اختیار دستگاه‌های اجرایی بود و ملزم شدند که ظرفیت‌های مورد‌نظر دستگاه خود را از طریق وزارتخانه‌ها پیگیری کنند و دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی هرسال گزارش پیگیری دستگاه‌ها را به شورا اعلام می‌کند تا مشخص شود، چه اندازه استان توانسته از منابع ملی استفاده نماید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با اشاره به تبیین و تهیه طرح جامع سلامت استان مرکزی به عنوان دستور کار دوم درسومین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: سلامت یک بحث همه‌جانبه و فرابخشی است و بسیاری از عوامل اجتماعی و فردی و ارکان مختلفی در آن تاثیر‌گذار هستند، دراین راستا باید طرح برنامه جامع سلامت استان تهیه شود و سهم و نقش دستگاه‌ها در حوزه سلامت مشخص شود تا بتوان سلامت کامل جامعه استان را فراهم کرد، این طرح در مرحله مقدماتی است و طرح تلفیق و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفته است و باید در جلسه بعدی شورای برنامه‌ریزی گزارش این طرح ارائه شود.
یادگاری افزود: در این جلسه پیرو دستور کار جلسه مبنی بر جابه‌جایی و واگذاری ساختمان‌های دستگاه‌های اجرایی، ساختمان‌ها و مجتمع اداری راه و شهرسازی مقرر شد به اداره کل پزشکی قانونی و بهزیستی استان واگذار شود و همچنین ساختمان اداره کل پزشکی قانونی برای دستگاه‌هایی که محلی برای استقرار ندارند و اجاره‌های بالایی را پرداخت می‌کنند، اختصاص پیدا کند. این کار بسیار قدم مناسبی در استان در راستای ساماندهی و تجمیع فضا‌های اداری و حقوق شهروندی در نظام اداری است، زیرا ارباب رجوع می‌تواند به طور مناسب به خدماتی که دستگاه‌ها ارائه می‌دهند، دسترسی پیدا کند.
وی گفت: در دستور جلسه واگذاری دو ساختمان بلااستفاده از تعاون روستایی در روستای تبرته و ساختمان جهاد در روستای کازران فراهان به یک فضای ورزشی بخشداری بود، که مورد تصویب قرار گرفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: در ارتباط با بحث ورزش، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند یک درصد از اعتبارات در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی یا توسعه زیر‌ساخت‌های ورزش هزینه کنند و چون دستگاه‌ها مجاز هستند و با توجه به محدودیت بودجه‌ای، هزینه کمتری را پرداخت می‌کردند، در این جلسه تاکید شد دستگاه‌های اجرایی استان درصدی از اعتبارات را برای توسعه فضاهای ورزشی همگانی و دانش‌آموزی هزینه کنند.
انتهای پیام

captcha