از نصب المان قرآنی در شهر استقبال می‌کنیم/ برگزاری مسابقات قرآن، تنها هدف میزبانی نیست
کد خبر: 3726865
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

از نصب المان قرآنی در شهر استقبال می‌کنیم/ برگزاری مسابقات قرآن، تنها هدف میزبانی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه تنها برگزاری مسابقات قرآن هدف ما از میزبانی نیست، اعلام کرد: برنامه‌های ما برای مسابقات قرآن حداقل از یک هفته قبل از شروع مسابقات آغاز می‌شود.

از نصب المان قرآنی در شهر استقبال می‌کنیم/ برگزاری مسابقات قرآن، تنها هدف میزبانی نیست

فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: میزبانی استان مرکزی از مرحله سراسری مسابقات قرآن اوقاف در سال جاری فرصت بسیار خوبی است تا بتوان هم ظرفیت‌های استان را معرفی و هم از توان جامعه قرآنی سراسر کشور استفاده کنیم.
وی با تأکید برلزوم فضاسازی مناسب جهت برگزاری هرچه‌بهتر مرحله سراسری مسابقات قرآن اوقاف، اظهار کرد: ما و دیگر مدیران دستگاه‌ها در ارتباط با مسابقه قرآن اوقاف از هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد. این مسابقات هر سال به میزبانی استانی برگزار می‌شود، قطعا در هر استان با نقاط قوت و ضعفی همراه بوده است، ما برای حصول نتیجه بهتر سعی می‌کنیم نقاط ضعف را شناسایی و رفع کنیم و بر تقویت نقاط قوت بیفزاییم.
حقیقی اضافه کرد: جلسات ستاد معین و جلسات کمیته‌ها در استان تشکیل شده است، فرمانداران نیز ستادهای فرعی را در شهرستان‌ها برگزار کنند، برنامه‌هایی همچون برپایی محافل قرآنی در شهرستان‌ها از برنامه‌های در دستور کار است که برای اجرای این برنامه‌ها باید ظرفیت شهرستان‌ها شناسایی شود.
وی با تأکید بر اینکه تنها برگزاری مسابقات قرآن هدف ما از میزبانی نیست، اعلام کرد: برنامه‌های ما برای مسابقات قرآن حداقل از یک هفته قبل از شروع مسابقات آغاز می‌شود، قصد داریم در گستره شهرستان، شهر، بخش و حتی روستاهای بزرگ در راستای برگزاری مسابقات قرآن اوقاف برنامه‌های فرهنگی و آموزش قرآن برگزار کنیم.
حقیقی ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا از اتلاف وقت و انجام برنامه‌های بی‌کیفیت و کم‌بازده خودداری کنیم، برای اجرای برنامه‌های جانبی با اثربخشی فرهنگی و قرآنی لازم است گروه‌های مخاطب جوانان و نوجوان تفکیک و برنامه‌های متناسب با سن آنان در نظر گرفته شود.
وی گفت: کمیته‌های 7 گانه برای خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف تشکیل شدند که طراحی و نصب المان قرآنی وظیفه یکی از کمیته‌هاست، تاکنون کمیته‌ها برنامه‌های خود را اعلام نکردند به محض دریافت برنامه‌ها کارشناسی کرده و در صورت تأیید طرح استقبال می‌کنیم.
معاون استاندار مرکزی در پایان اظهار کرد: دومین جلسه ستاد معین با گزارش سه فرماندار شهرستان هفته جاری برگزار می‌شود، استان مرکزی استان امام(ره) است و باید از روح معنوی و قرآنی بالایی برخوردار باشد. امید است امسال خاطرات ماندگاری از استان در ذهن جامعه قرآنی کشور به یادگار بماند.
انتهای پیام

captcha