لزوم استفاده از نظرات تشکل‌های مردم‌نهاد در تصمیم‌گیری‌ها
کد خبر: 3727163
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
حقیقی تاکید کرد:

لزوم استفاده از نظرات تشکل‌های مردم‌نهاد در تصمیم‌گیری‌ها

گروه اجتماعی - معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار مرکزی گفت: مدیران باید از بیان نظرات و پیشنهادات تشکل‌های مردم‌نهاد استان در امر تصمیم گیری استفاده کنند.

لزوم استفاده از نظرات تشکل‌های مردم‌نهاد در تصمیم‌گیری‌ها

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی‌ امنیتی استانداری مرکزی ظهر امروز11 تیرماه نشست تشکل‌های غیردولتی بانوان که در سالن جلسات استانداری برگزارشد، اظهار کرد: استفاده از بضاعت نهادهای مدنی را می‌توان اقدامی مثبت عنوان کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با وجود 108 تشکل غیر‌دولتی فعال در حوزه بانوان، باید به این نکته توجه کرد مدیران به چه میزان از نظرات و پیشنهادات این تشکل‌ها استفاده نمودند. تلاش ما همواره در دفتر اجتماعی، امور بانوان و خانواده و دفتر سیاسی و امنیتی این است که این مورد مهم را به مدیران القا کنیم و این تشکل‌های غیر‌دولتی به هر تعداد افزایش پیدا کند فایده چندانی به دنبال ندارد بلکه باید از بیان نظرات، پیشنهادات آن‌ها در امر تصمیم‌گیری استفاده کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری بیان کرد: فعالیت تشکل‌های غیر‌دولتی حوزه بانوان از ارزش بالایی برخوردار بوده و سودمند است و باید بانوان این عرصه فعال‌تر از گذشته حضور پیدا کنند.
حقیقی خاطر نشان کرد: استمرار این جلسات و فعال‌بودن در آن از نتایج خوبی همراه خواهد بود و استانداری مرکزی به تناسب آن نیز از آمادگی لازم برای مشارکت با تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه بانوان برخوردار است.
وی ادامه داد: باید جلسه‌ای به منظور از بین رفتن موازی‌کاری‌ها در تشکل‌ها تشکیل شود، یعنی تشکل‌ها یکدیگر را تقویت کنند و پروژه‌محور باشند. در حال حاضر تشکل‌های ما سازمان‌محور کار می‌کنند به جای این می‌توان یک انجیو یا یک سمن که بیشترین ارتباط را دارد به عنوان کارفرما انتخاب کنیم و مابقی انجیو‌ها هم همیار شوند و تحت‌نظرفرماندار یا یک مدیر کل برنامه را اجرا کنند، موثر‌تر است. این مساله می‌تواند در جلسه بعدی مطرح شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: دو سند برای استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی که مورد تاکید نظر مقام معظم رهبری داریم و کارهایی نیز در ارتباط آن در حال انجام است. موضوع سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی یکی از 5 آسیب اجتماعی است و آمادگی داریم بخشی از انجام این کار را به تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه بانوان واگذار کنیم البته درصورتی که ظرفیت‌های لازم شناخته شود.
در بخش دیگری از این نشست زهرا فرجی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی به ارئه نکاتی پرداخت و افزود: در حال حاضر تعداد 108 تشکل غیر‌دولتی و فعال در حوزه زنان و خانواده و موضوعات مرتبط با این حوزه در استان وجود دارد به طوری که در سطح شهرستان اراک 53 تشکل، آشتیان 7 تشکل، تفرش و کمیجان هر کدام، یک تشکل، خنداب 2 تشکل، خمین 5 تشکل، دلیجان 13 تشکل، ساوه 6 تشکل، شازند 5 تشکل و محلات 13 تشکل غیر‌دولتی در حوزه زنان و خانواده فعال هستند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی بیان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد مربوط به بانوان در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، محیط‌ زیست، بهداشت و درمان و توان‌بخشی مشغول به فعالیت هستند و همچنین در حوزه معلولین، فرهنگی و گردشگری، عمران و آبادانی تشکل فعال وجود دارد و در حوزه‌های حمایتی فعالین حوزه زنان در قالب تشکل‌های سازمان‌یافته تحت عنوان نهاد‌های مردمی فعالیت می‌کنند.
فرجی افزود: بانوان بیش از 70 درصد اعضای سایر تشکل‌ها را تشکیل می‌دهند، فعالین حوزه‌های اجتماعی با تعهد و تعلق خاطر نسبت به اهداف و سیاست‌های دولت تدبیر و امید به عنوان حلقه واصل در بین مردم و دولت، نقش و مشارکت اجتماعی خود را ایفا می‌کنند و در راستای حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام دادند.
وی بیان کرد: استان مرکزی به عنوان استان برتر و پیشرو در حوزه فعالیت‌های مدنی و استانی که اولین خانه سازمان‌های مردم‌نهاد را بنا نهاد، در سطح ملی مطرح است.
انتهای پیام

captcha