هدف استان مرکزی؛ جلوگیری از تکرار نقاط‌ضعف مسابقات قرآن در دوره‌های گذشته
کد خبر: 3733585
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
حجت‌الاسلام دلاوری عنوان کرد:

هدف استان مرکزی؛ جلوگیری از تکرار نقاط‌ضعف مسابقات قرآن در دوره‌های گذشته

گروه فعالیت‌های قرآنی – مدیر کل اوقاف استان مرکزی گفت: نقاط ضعف و قوت مسابقات قرآنی اوقاف به میزبانی سایر استان‌ها در سال‌های قبل بررسی شده است تا شاهد تکرار آن در استان مرکزی نباشیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، جلسه مشترک ستاد راهبری و ستاد اجرایی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت امروز، ۴ مرداد با حضور حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن جلسات اداره‌ کل اوقاف استان برگزار شد.

هدف استان مرکزی؛ جلوگیری از تکرار نقاط‌ضعف مسابقات قرآن در دوره‌های گذشته
حجت‌الاسلام دلاوری مدیر کل اوقاف استان مرکزی گفت: نقاط ضعف و قوت مسابقات قرآنی اوقاف به میزبانی سایر استان‌ها در سال‌های قبل بررسی شده است تا شاهد تکرار آن در استان مرکزی نباشیم.
وی تصریح کرد: ما برای برگزاری مسابقات به دنبال این هستیم تا از ظرفیت قرآنی ایجاد‌شده نهایت استفاده را برده و در سایه قرآن مجموعه قرآنی به شکوه، رشد و بالندگی برسند. فعالیت کمیته شهرستانی شور و نشاط خوبی را در استان ایجاد کرده است و مردم اطلاعات کلی در مورد مسابقات دارند.
مدیر کل اوقاف استان تصریح کرد: برخورداری موسسات و مراکز قرآنی از ظرفیت مسابقات قرآن اهم سیاست ما از برگزاری مسابقات است. ما علاوه‌ بر این که قصد داریم مسابقات به نحو شایسته برگزار شود حضور موسسات و قرآن‌آموزان را از دیگر اولویت‌ها قرار دادیم.
وی با تأکید براینکه زمینه ارتباط مدیران و مربیان قرآنی شهرستان‌ها با نخبگان قرآنی فراهم است، اظهار کرد: اگر قرآن‌آموزان تحت تعلیم چهره به چهره با بزرگان قرآنی ارتباط داشته باشند در ایجاد انگیزه برای موفقیت‌های بعدی موثر است.
حجت‌الاسلام دلاوری گفت: محافل قرآنی از ۱۵ مرداد در سطح استان فعالیت خود را آغاز می‌کنند. بازدید از موسسات قرآنی و دیدار با قرآن‌آموزان از برنامه‌های جانبی محافل قرآنی است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت صنایع و استقبال مدیران صنایع از مسابقات قرآن، تصریح کرد: برای ورود به مسابقات همه دستگاه‌ها در راستای بهره‌وری از امکانات بسیج شدند.‌ انتظارات از استان مرکزی به عنوان استان امام بالاست.
حجت‌الاسلام دلاوری از کم‌رنگ بودن موقوفه‌های قرآنی در استان ابراز نارضایتی کرد و گفت: موقوفه آقا‌محسن اراکی و فرمان‌فرما از موقوفه‌های متصرفی هستند. ۸۵ درصد درآمد موقوفه فرمان‌فرما قریب به سالانه ۱۰ میلیارد تومان خارج استان ویژه طلاب نجف و عتبات عالیات هزینه می‌شود. با متولیان موقوفه صحبت شده و آنان مکتوب اعلام کردند درصدی از عائدات صرف امور قرآنی شود. نامه‌نگاری جهت تایید به سازمان ارسال شده است در صورت تایید درصدی به فعالیت‌های قرآنی اختصاص می‌یابد.

هدف استان مرکزی؛ جلوگیری از تکرار نقاط‌ضعف مسابقات قرآن در دوره‌های گذشته
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، نیز گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل کمیته‌های هفتگانه اطلاع‌رسانی، فرهنگی، تبلیغات شهری، مدعوین، جلب‌مشارکت و تأمین منابع، اجرایی شهرستان‌ها و بانوان تشکیل شد.
وی تصریح کرد: مسئول کمیته اطلاع‌رسانی مدیر کل صدا‌وسیما به دبیری مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف، مسئول کمیته فرهنگی، مدیرکل ارشاد استان به دبیری معاون فرهنگی اوقاف استان، کمیته تبلیغات شهری با مسئولیت شهردار و دبیری نماینده اداره کل اوقاف، کمیته مدعوین به مسئولیت فرمانده سپاه و دبیری نماینده اداره کل اوقاف، کمیته جلب مشارکت و تأمین منابع با مسئولیت معاون توسعه و منابع انسانی استانداری و دبیری معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل اوقاف، کمیته اجرایی شهرستان‌ها به مسئولیت معاون روابط عمومی استاندار و دبیری همکاران استانداری، کمیته هماهنگی بانوان با مسئولیت مدیرکل دفتر بانوان استانداری و نماینده اوقاف استان هستند.
حسینخانی افزود: در جلسه ستاد معین کمیته‌های دانشگاهیان ونخبگان با مسئولیت رئیس دانشگاه آزاد، کمیته تشریفات و استقبال، امنیتی انتظامی و بازرسی و ارزشیابی به دیگر کمیته‌ها اضافه شدند. در تمام کمیته‌ها دبیرانی از اوقاف حضور دارند تا اگر طرح و برنامه با مشکلی مواجه شد در اسرع وقت اطلاع‌رسانی و نسبت به رفع نقیصه اقدام شود.
وی ادامه داد: متسابقان مرحله کشوری از ۱۰ مهر‌ماه تا ۲۳ همین ماه به استان در قالب ۶ گروه سفر خواهند کرد. مجموعه اوقاف و کمیته‌های فنی تهران سالن اصلی را بازدید کردند، فیلم سالن‌ها و هتل‌های محل اسکان متسابقان و داوران ارسال شده است، احکام نیز توسط استانداری صادر شده است، کمیته‌های پیش‌بینی شده هر کدام وظایف خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند.
حجت‌الاسلام حسینخانی از فعالیت محافل قرآنی از 15مرداد در قالب 45 محفل قرآنی در استان خبرداد و گفت: بنابراین است از ظرفیت قاریان و حافظان شهرستان‌ها استفاده شود، قاریان بنام نیز برای برخی محافل دعوت می‌شوند. نیروی انتظامی، سپاه و سایر دستگاه‌ها با توجه به فرا رسیدن هفته ناجا، هفته دفاع مقدس و .. از برپایی محافل در این ارگان‌ها استقبال کردند.
انتهای پیام

 

مطالب مرتبط
captcha