نخستین نطق عمران خان پس از پیروزی در انتخابات پاکستان / تأکید بر همکاری با ایران
کد خبر: 3733683
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

نخستین نطق عمران خان پس از پیروزی در انتخابات پاکستان / تأکید بر همکاری با ایران

گروه بین‌الملل ـ رهبر حزب «تحریک انصاف» پاکستان پس از پیروزی در انتخابات این کشور تأکید کرد: کشورش خواهان روابط خوب با ایران براساس حسن همجواری است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوسط؛ عمران خان،  رهبر حزب «تحریک انصاف» پس از پیروزی در انتخابات این کشور گفت: وحدت نیاز امروز جامعه پاکستان است و من از مردم و سیاستمداران می‌خواهم که همگان برای اتحاد و یکپارچگی تلاش کنند.

وی در ادامه، بر ضرورت روابط  خوب کشورهای همسایه از جمله ایران براساس حسن همجواری تأکید کرد و گفت: جامعه پاکستان به صلح و ثبات نیاز دارد و ما بر همین اساس خواهان روابط خوب با همسایگان از جمله ایران هستیم.

قوی کردن اداره پاسخگویی ملی موسوم به  «نیب» و اداره مبارزه با فساد پاکستان، برقرای روابط بهتر با افغانستان و گشایش مرزها بین دو کشور، پایان دادن به جنگ‌های منطقه، بهبود روابط اسلام آباد- دهلی نو و حل مسئله کشمیر از دیگر موضوعاتی بود که وی در نخستین نطق تلویزیونی خود پس از انتخابات بر آن تأکید کرد.

کمیسیون انتخابات پاکستان امروز(5 تیرماه) حزب عمران خان،  ستاره سابق کریکت را پیروز انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد، اما وی اکثریت قاطع آراء را کسب نکرده است و باید ائتلاف تشکیل دهد.

پس از دو روز شمارش آراء, حزب عمران خان موسوم به حزب تحریک انصاف، 114 کرسی از 269 کرسی پارلمان پاکستان را از آن خود کرد. حزب مسلم لیگ پاکستان نزدیک به شهباز شریف،  نزدیک ترین رقیب عمران خان نیز 63 کرسی به دست آورد.

شریف که رهبری حزب نواز شریف، نخست وزیر سابق را (که هم اکنون در زندان است) بر عهده دارد، پیشتر با اتهام دستکاری و تقلب گسترده در انتخابات، نتایج را رد کرد. 

فؤاد چودری، سخنگوی حزب عمران خان گفت: تلاش برای تشکیل ائتلاف با افراد مستقل و متحدان از همین حالا آغاز شده است، اما این روند ممکن است چند روز طول بکشد. 

انتهای پیام
 
captcha