فراخوان اعتراض به نتایج انتخابات پاکستان
کد خبر: 3733772
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
با درخواست تظاهرات سراسری صورت گرفت؛

فراخوان اعتراض به نتایج انتخابات پاکستان

گروه بین‌الملل ـ 7 حزب پاکستان ضمن رد نتایج انتخابات اخیر این کشور، طرفداران خود را به مشارکت در تظاهرات سراسری طی روزهای آینده دعوت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ 7 حزب و ائتلاف پاکستان از جمله حزب حاکم پاکستان(مسلم لیگ شاخه نواز شریف) ضمن رد نتایج انتخابات، از طرفداران خود خواستند که در تظاهرات سراسری روزهای آینده در اعتراض به نتایج انتخابات شرکت کنند.

در نشست این احزاب که به ریاست شهباز شریف، رئیس حزب مسلم لیگ و مولانا فضل الرحمن، رئیس حزب مؤتلفه مجلس متحده عمل برگزار شد، شرکت‌کنندگان با اجماع کامل بر برگزاری مجدد انتخابات تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست اعلام کردند که در انتخابات تقلب صورت گرفته و در نتایج آن دستکاری شده است و از طرفداران خود خواستند برای برگزاری مجدد انتخابات تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کنند.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که حزب حاکم پاکستان(حزب حاکم مسلم لیگ شاخه نواز) شکست در برابر حزب عمران خان، ستاره سابق کریکت و رهبر حزب اپوزسیون تحریک انصاف را پذیرفت، این در حالی است که ناظران اروپایی بر این باورند که احزاب فرصت برابری نداشتند.

حزب نواز شریف، نخست‌وزیر سابق پاکستان ابتدا نتایج انتخابات را رد کرد، اما رهبران این حزب دیروز در برابر این ایده تسلیم شدند که عمران خان نخست‌وزیر آینده کشور است.

حمزه شهباز شریف، نماینده پارلمان و برادزاده نواز شریف گفت: ما با وجود ملاحظاتی که داریم در صندلی معارضان خواهیم نشست.

این در حالی است که هنوز برخی احزاب پاکستان تأکید کرده‌اند که اگر انتخابات به صورت کامل تکرار نشود، تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار می‌کنند.

کمیسیون انتخابات پاکستان روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری عمران خان با کسب 115 کرسی از مجموع 270 کرسی مجلس ملی، برنده اصلی این انتخابات است.

بر اساس اطلاعیه این کمیسیون، حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (PML-N) به عنوان رقیب اصلی حزب «تحریک انصاف» نیز تاکنون 64 و حزب مردم پاکستان (PPP) به عنوان حزب چپ‌میانه نیز تاکنون 43 کرسی این مجلس را از آن خود کرده‌اند.

احزاب مستقل نیز تاکنون 12 کرسی مجلس ملی پاکستان را کسب کرده‌اند و حزب مؤتلفه مجلس متحده عمل (MMA) توانسته 12 کرسی، حزب جنبش متحده قومی 6 و حزب مسلم لیگ قائد نیز 5 کرسی را به دست آورد.

انتخابات پارلمانی پاکستان روز چهارشنبه سوم تیرماه سال جاری در مناطق مختلف این کشور برگزار شد.

انتهای پیام

captcha