تربیت537 هزار حافظ جزء سی قرآن در کشور
کد خبر: 3733823
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

تربیت537 هزار حافظ جزء سی قرآن در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون تبلیغ و ترویج سازمان اوقاف کشور با اشاره به طرح جدید حفظ جزء 30 قرآن کریم در سطح کشور گفت: تعهد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این طرح تربیت 537 هزار نفر حافظ جزء سی قرآن بود.

تربیت537 هزار حافظ جزء سی قرآن در کشور

حجت‌الاسلام علی مقنی نصرآبادی، معاون تبلیغ و ترویج امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به شرکت در چهار دوره مسابقات اوقاف اظهار کرد: مسابقات قرآن اوقاف به جهت سابقه، و به جهت خروجی‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و آینده‌ای که برای متسابقان دارد، حائز اهمیت است.
وی افزود: بعد از شروع انقلاب مسئولان نظام به دنبال این امر بودند تا فرهنگ قرآن و حفظ قرآن در کشور رایج شود و جنبه عمومی پیدا کند چراکه در اوایل انقلاب تعداد حافظان قرآن و قاریان قرآن انگشت شمار بودند.
حجت‌الاسلام مقنی عنوان کرد: وجود تعداد انگشت‌شمار قاریان قرآن در نظام ما که ببر پایه قرآن مستقر شده است یک نقص بود لذا اساتید قرآنی این دوره از مسابقات قرآنی را طراحی و تدوین کردند.
مسابقات قرآنی اوقاف شکل قهرمانی به خود گرفته است
وی با اعلام اینکه این دوره از مسابقات که امروز شاهد برگزاری چهل و یکمین دوره آن در استان کردستان هستیم، هر سال نسبت به سال قبل روند رو به رشدی داشته است، اعلام کرد: ما منکر نواقص مسابقات نیستیم اما نسبت به رشد کیفی این مسابقات کمتر نواقص مشهود است.
معاون تبلیغ و ترویج سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات امروز دیگر به شکل قهرمانی شده است، عنوان کرد: این قهرمانی شدن هم جنبه منفی دارد و هم جنبه مثبت که در جنبه مثبت خوشبختانه شاهد رشد کیفی و فنی مسابقات هستیم.
وی با اشاره به جنبه منفی این قهرمانی شدن گفت: متاسفانه به این دلیل دیگر شاهد حضور عموم مردم نیستیم و این مسابقات هر سال جزئی‌تر و تخصصی‌تر برگزار می‌شود.
40 هزار نفر در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شرکت کردند
معاون تبلیغ و ترویج سازمان اوقاف کشور با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف گفت: آمار شرکت‌کنندگان مرحله شهرستانی این دوره از رقابت‌های قرآنی ۴۰ هزار نفر بوده است که این نشان از استقبال مردم از مسابقات قرآنی دارد.
وی افزود: این مسابقات امروز تبدیل به مسابقات جمهوری اسلامی شده و در چهار مرحله شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و در فضای عمومی، معارفی و محتوایی رو به رشد است.
حجت‌الاسلام مقنی با اشاره به بخش معارف این دوره از مسابقات قرآنی اواقاف عنوان کرد: سال جاری ثبت نام برای مسابقات معارف به صورت آنلاین بوده تا عموم مردم بتوانند در این دوره از رقابت‌های قرآنی شرکت کنند.
11 هزار نفر در بخش معارف مسابقات قرآنی اوقاف شرکت کردند
وی افزود: 11 هزار نفر از سراسر کشور در این دوره از مسابقات بخش معارف ثبت‌نام کردند که شش هزار نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.
معاون تبلیغ و ترویج سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به لبیک گفتن سازمان اوقاف و امورخیریه به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حفاظ قرآن کریم اعلام کرد: در این راستا تمام فعالیت‌های قرآنی اوقاف تجمیع شد و سهمیه شهرستان‌ها مشخص و به آن‌ها اعلام می‌شود.
وی افزود: در این چند سال موفق به تربیت بیش از دو میلیون حافظ اجزاء مختلف قرآن را تربیت کرده‌ایم که مبنای ما تربیت حافظ کل است.
حجت‌الاسلام مقنی با اشاره به طرح جدید حفظ جزء 30 قرآن کریم در سطح کشور گفت: تعهد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این طرح تربیت 537 هزار نفر حافظ جزء سی قرآن بود.
وی با اشاره به اینکه تعهد کشور در این طرح بیش از یک میلیون نفر بوده است، اعلام کرد: این طرح قرآنی در سه مقطع کشوری در حال اجرا است.
اختصاص بیش از سه میلیارد تومان جایزه برای طرح جزء سی قرآن
معاون تبلیغ و ترویج سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: برای شرکت‌کنندگان سراسر کشور این طرح بیش از سه میلیارد تومان جایزه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه شعار امروز ما در مسابقات قرآنی «یک کتاب، یک امت» است، یادآور شد: این شعار یک محتوای عمیق دارد و باید یک هم افزایی ایجاد شود تا پرچم قرآن در کشور بلند شود.
انتهای پیام

captcha