آخرین وضعیت میزبانی اراک از مرحله ملی مسابقات قرآن
کد خبر: 3735049
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

آخرین وضعیت میزبانی اراک از مرحله ملی مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، آخرین وضعیت روند اجرایی برگزاری مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت میزبانی اراک از مرحله کشوری مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، دومین جلسه کارگروه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف شامگاه روز گذشته، ۹ مرداد در سالن جلسات اداره‌ کل اوقاف برگزار شد.

نصب روزشمار مسابقات در سطح شهر اراک
حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، گفت: روزشمار مسابقات قرآن با همکاری شهرداری در دو مکان پرتردد اراک نصب می‌شود. همچنین ساز‌و‌کار نمایشگاه قرآنی تنظیم شده است.
وی تصریح کرد: جلسات کارگروه‌ها سه شنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود، با نزدیک شدن به زمان مسابقات این جلسات به تناوب هفته‌ای دو مرتبه برگزار خواهد شد. بهتر است از شخصیت‌های معنوی و علمی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه دعوت شود.

برنامه‌ریزی دیدار ستاد اجرایی مسابقات با مراجع عظام تقلید
حجت‌الاسلام حسینخانی ادامه ‌داد: برنامه‌ریزی دیدار ستاد اجرایی با مراجع در دستور کار قرار دارد اگر این فضا آماده نشد می‌توانیم از پیام مراجع تقلید در جلسات مختلف مسابقات سراسری قرآن در طول مسابقات استفاده کنیم. همچنین دوره آموزشی ویژه متسابقان راه‌یافته به مرحله کشوری برگزار می‌شود.
وی محل اسکان متسابقان را هتل امیرکبیر و همراهان آنان را هتل پیام اعلام کرد و افزود: مسؤل کمیته‌ها و دبیران به وظایف خود آگاه هستند و به تناوب برنامه‌های خود را عملیاتی می‌کنند. احکام اعضای اتاق فکر تا جلسه آینده اعطا می‌شود.

تلاش برای استفاده از داوران استان در مرحله کشوری مسابقات
حجت‌الاسلام حسینخانی اضافه کرد: سعی داریم ۶ یا ۷ داور از استان عضو هیأت داوران مرحله کشوری باشند. با شهرستان‌ها مکاتبه شده تا داوران خود را طبق آیین‌نامه کمیته فنی تهران اعلام کنند تا بتوانیم از این داوران در مراحل شهرستانی، استانی یا کشوری استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: همایش شهرداران، فرمانداران و دهیاران هفته آینده در سالن زیتون هلال احمر برگزار می‌شود. تهیه و توزیع قرآن برای جامعه هدف مسابقات سراسری قرآن اوقاف در دستور کار قرار دارد. هدف بر این است که محل اسکان و برگزاری مسابقات نزدیک بهم باشد تا از تردد جلوگیری شود. استفاده از شبکه تاکسیرانی ۱۸۲۴ ویژه بانوان و ۱۳۳ ویژه آقایان در نظر گرفته شده است.

برگزاری محافل قرآنی در شهرهای استان
این مقام مسئول از برپایی محافل قرآنی در شهرستان‌های مختلف خبر داد و گفت: این محافل از هفته آینده در اراک کلید می‌خورد. محافل در شهرستان‌های خمین، آستانه، فراهان، ساوه، خنداب، محلات نیز با حضور قاریان و حافظان برگزار می‌شود.
رئیس اداره قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان به برپایی کرسی تلاوت در کنار محافل قرآنی اشاره کرد و گفت: استان مرکزی دارای ۸۳ شهید قرآنی است که اطلاعات آنان در قالب کتاب جمع‌آوری خواهد شد. استفاده از متسابقان در محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن جهت آمادگی سطح کیفی آنان و جمع‌بندی کارگروه محافل از جمله مصوبات جلسه است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha