از خلف وعده آموزش و پرورش تا خانه به دوشی مؤسسه سبطین
کد خبر: 3739201
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

از خلف وعده آموزش و پرورش تا خانه به دوشی مؤسسه سبطین

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی سبطین با انتقاد شدید از آموزش و پرورش دنا، بیان کرد: مکان مؤسسه، ملک آموزش و پرورش دناست و هر بار با تغییر مدیر این بخش شهرستان، با استرسِ گرفتن فضای فیزیکی روبرو می‌شویم؛ ناگفته نماند که آموزش و پرورش از ما خواسته بود که دانش‌آموزان را استعدادیابی قرآنی کنیم اما حالا خلف وعده کرده است.

سایه ترس بر سر مؤسسه قرآنی سبطین دنا به علت خانه به دوشی

محمود آسن، مدیر مؤسسه قرآنی سبطین دنا در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی سبطین در سی‌سخت از سال ۱۳۹۲ در گروه سنی نوجوانان و جوانان خانم و آقا با فعالیت ۴ مربی و اخذ مجوز از ارشاد اسلامی تاسیس شده است.
وی حفظ، روخوانی و تجوید، آموزش مفاهیم، کلاس‌های اخلاق و داستان‌های قرآنی، آموزش سخنرانی و نمایشنامه اهل بیت(ع)، کلاس‌های آموزش زبان، ریاضی، ترتیل و تفسیر، تحقیق، آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را از برنامه‌های اجرایی در مؤسسه اعلام کرد.

نبود مکان؛ مهم‌ترین مشکل مؤسسه
مدیر مؤسسه قرآنی سبطین دنا نبود مکان را از اهم مشکلات مؤسسه برشمرد و عنوان کرد: بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی مؤسسه با هزینه شخصی خودم می‌چرخد.
آسن با انتقاد شدید از آموزش و پرورش دنا، بیان کرد: مکان مؤسسه ملک آموزش و پرورش دناست و هر دفعه با تغییر مدیر این بخش شهرستان، با استرس گرفتن فضای فیزیکی به سر می‌برد، ضمن اینکه نوشتن طومار مردم و پیگیری‌های بنده و ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی بی فایده است.ناگفته نماند که آموزش و پرورش تنها از ما خواسته بود که دانش‌آموزان را استعدادیابی قرآنی کنیم اما حالا خلف وعده کرده است.

پرورش 100 حافظ قرآن در دنا
وی با بیان اینکه هنگامی که من به شهر سی‌سخت آمده‌ام حتی یک حافظ کل قرآن در این شهروجود نداشت، افزود: اکنون ۱۰۰ حافظ ۱۰ و ۲۰ جزء و حافظ کل قرآن کریم در این شهرستان تربیت شده است.
سرداور مسابقات ملی قرآن کریم با اعلام آمادگی خود برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و قرآنی در سایر نقاط استان، اضافه کرد: اگر مسئولان حمایت بیشتری از این مؤسسه داشته باشند می‌توانیم فعالیت‌های این مؤسسه را به سایر نقاط شهرستان و حتی روستا‌ها تعمیم بدهیم.

پیشنهادات متعددی برای رفتنم به سایر نقاط استان و کشور داشته‌ام
آسن که از استان فارس به دنا و شهر سی‌سخت آمده است و به همراه همسرش در این مؤسسه مشغول به فعالیت قرآنی است، با بیان اینکه پیشنهادات متعددی برای رفتنم به سایر نقاط استان و کشور داشته‌ام، به انتقاد از رکود در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سطح شهرستان پرداخت و ابراز کرد: اگر قرار باشد همه ما از این شهر بیرون برویم و یا دست روی دست بگذاریم پس چه کسی باید این شهر را آباد کند و به این جوانان پر و بال بدهد.

لزوم حمایت خیرین در مسائل قرآنی
وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی قرآن از سوی متولیان و حمایت خیرین، تصریح کرد: به جد در روستاهای این استان استعداد و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که با استمرار، کمی هزینه و کار جهادی و میدانی و چهره و چهره شکوفا می‌شوند.
انتهای پیام

captcha