به گزارش ایکنا؛ محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش چندی پیش در جمع فرهنگیان کاشمر مطالبی را بیان و اظهارکرده بود که در نظام آموزش و پرورش نشانههای ورشکستگی پیداست.
وی در گفتوگو با ایکنا به تبیین چرایی وقوع چنین شرایطی گفت: در آموزش و پرورش یک سری اهداف متعالی وجود دارد که نرسیدن به آنها ورشکستگی محسوب میشود. آموزش و پرورش باید بتواند توقعات و انتظارات جامعه را در زمینه تربیت فرزندان این آب و خاک برآورده کند و اگر این امر محقق نشود، میتوان از ورشکستگی در این نهاد سخن به میان آورد.
وظایف تربیتی آموزش و پرورش
بطحایی با بیان اینکه برخی از این واژه سوءبرداشت کردند و ذهن آنان درگیر مسائل مادی و کمبود معلم شد، گفت: این مشکلات نیز وجود دارد، اما بزرگترین ورشکستگی برای آموزش و پرورش زمانی رخ میدهد که نتواند به وظایف تربیتی خود به درستی عمل کند.
وزیر آموزش و پرورش شرایط امروز جامعه را نسبت به یک سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار دانست و گفت: امروز جامعه توجه مضاعفتری نسبت به آموزش و پرورش پیدا کرده است و مرتبا این نهاد به چالش کشیده میشود.
حساس شدن نسبت به دستگاه آموزش و پرورش؛ نکتهای مثبت
وی حساس شدن جامعه نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت را امری مثبت ارزیابی و عنوان کرد: هر چه خانوادهها حساستر باشند و در این زمینه مطالبه گری کنند، دستگاهی همچون آموزش و پرورش نیز با توان بیشتری برای ایفای نقش گام برمیدارد.
بطحایی پرداختن به فعالیتهای تربیتی طی یک سال گذشته را سبب جذب و مطالبهگرتر شدن والدین دانشآموزان دانست و گفت: این ایجاد حساسیت همان چیزی است که وزارت آموزش و پرورش به دنبال آن بود تا خانوادهها در کنار حساسیتهای علمی فرزندان بدان نیز توجه داشته باشند.
انتهای پیام